Lite tankar

Vet inte vad jag ska ta mig till. Har så svårt att acceptera min kropp som den är nu. Äter bra för det mesta inte för mkt och inte för lite. Vi lever sunt med minst en timmes promenad om dagen och så gör jag styrkeövningar några gånger i veckan. Ändå går jag upp och blir bara mer och mer slapp känns det som. Funderar på om jag kanske ska prova att öka Levaxinet lite då jag känner mig lite tröttare än vanligt, går på toa kanske max var 3e dag och är inte direkt hungrig. Jo det ska jag nog göra. Bara lite men kanske det kan göra att jag mår bättre.

Ska till gyn imorgon och förhoppningsvis sätta in en spiral då. Eller förhoppningsvis, lite skrämmande är det men tror det är det bästa alternativet ändå.

På onsdag väntar tandläkaren och det är alltid nervöst men med tanke på att jag inte kräkt på evigheter så känns det ändå ok, inte så rädd att där ska vara förslitningar.

Håller på att försöka sänka Zeldoxen igen och än så länge fungerar det bra, är nere på 30 mg och tänker sänka den ytterligare imorgon till 20 mg. Hade varit så skönt att bli av med iaf en medicin.

Kommentarer
Postat av: Helle

Känner igen mig i svårigheterna att acceptera sin egen kropp. Ska själv till barnmorskemottagningen i morgon och få minipiller utskrivet i förhoppning om att det ska ha lugnande effekt på mina PCO-symptom.

Tandläkarbesök tillhör helt enkelt inte varken livets eller plånbokens högtider, men det är skönt när det är avklarat. Hoppas det går bra för dig både i morgon och på onsdag!

Kram
Helle

2013-05-12 @ 16:56:13
Postat av: Anni

Det är jobbigt när kroppsnojorna pockar på uppmärksamhet. Svårt att ignorera, trots att man vet att man borde. Kan tänka mig att problem med sköldskörteln gör det ännu knepigare.
Lycka till hos gyn och tandläkare, två mindre kul saker. Men bra att få det gjort!
Kram

2013-05-12 @ 19:05:03
URL: http://www.anniahven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0