skojsigheter... men....

Har varit iväg på en massa skoj på sistone. I torsdags var vi på Sofiero och lyssnade på First Aid Kit och Mando Diao. Så jäkla bra var det och så mysigt att sitta och picknicka när det spelades i bakgrunden. Sen igår var vi i Helsingör hela dagen vilket också var sååå trevligt. Fint väder och bara mys med min älskade.
 
Men.............
Sen kommer vi då till det som förtar stämningen och gör att jag inte vill göra sådana här saker. Jag gör inget annat än att granska och jämföra mig med andra tjejer och kvinnor. Alla andra har saker som är så mkt bättre än mig och jag känner mig så ful, tjock och värdelös. Försöker verkligen att inte snöa in mig alltför mkt på det men det är inte lätt. Jag har falkögon som söker efter allt jag kan komma åt. Är de tjockare än mig så är de vackrare och säkert lyckliga i sin kropp. Är de smalare än mig, ja... då är de smalare och givetvis lyckligare.
 
Kommer det någonsin att försvinna, alla dessa nerklankningar och allt detta förakt som jag känner inför mig själv?
 
Ikväll ska vi på bio och det känns skön för då är det mörkt och jag kan inte se andra och andra kan inte se mig.

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag blev så glad av att läsa ditt förra inlägg. Du är verkligen värd att få må bra. Bor ni i din stuga eller har ni hittat något nytt?
Jämförelser är svårt. Jag jämför hela tiden, med allt och alla. Hon är snyggare, hon är smalare, hon är smartare, hon har bättre jobb och hon har finare hus... Jag tror det är något man får jobba med. För det är ju ingenting man mår bra av och när allt kommer omkring skulle man ju inte vilja byta med någon rakt av...
Hoppas ni får en härlig biokväll i mörkret.
Kram

2013-07-14 @ 18:35:31
URL: http://www.anniahven.blogg.se
Postat av: mood

Blir så less på oss kvinnor ibland. Att vi ska vara så utseendefixerade (jag inkluderad). Vad kul att du har ändrat bloggbeskrivning. :)

2013-07-15 @ 10:26:19
URL: http://moodindigo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0