Stressad

Precis hemkommen efter en underbar vecka i fjällen. Den bästa semestern man kan önska sig. Massor av frisk luft, tysthet, renar, höga berg och såå vackert.
 
Men i bilen hem kommer verkligheten ifatt en och jag känner mig stressad över allt som ligger framför mig.
 
Tanken är att vi ska till Stockholm tors till sön och skulle då bott hos min syster men nu kanske det inte blir så då hennes badrum håller på att repareras. Pga detta måste vi nu fixa med annat boende och helst då något som inte är för dyrt då semesterkassan börjat sina. Måste fixa det imorn. Sen känner jag att det kanske blir för mkt att ge sig iväg igen, kanske att vi hade behövt denna veckan till att bara vara hemma. Men vet inte, har ju betalt för flygbiljetterna och kanske det är bättre att komma hemifrån innan jobb börjar igen nästa måndag.
 
Sen känner jag en sådan press och stress ang min kropp, den är inte alls något jag vill kännas vid för tillfället samtidigt som jag inte kan låta bli att äta så fort tillfälle ges och ffa nu när jag känner mig stressad.
 
Och sen är det min faktiska fysiska hälsa. Har allt sedan jag satte in en spiral haft totalt 4 urinvägsinfektioner och fått antibiotika för det vilken känns jäkligt trist för nu går jag och känner efter hela tiden så fort jag känner mig kissenödig eller kissar. Är rädd att det ska börja igen och känner att det börjat hämma mig även när det gäller vårt sexliv då jag är orolig att det ska göra ont vilket gör att jag inte känner någon direkt lust för det.
I samband med att jag satt in spiralen tog de ett cellprov och det visade sig att jag hade cellförändringar och ska in igen om några veckor och ta nya prover. Skitjobbigt och är rädd för vad det ska visa.
 
Har den senaste tiden även haft lite svår att sova vilket stressar ännu mer och känner mig orolig när jag ska lägga mig.
Men nu ska vi iaf försöka båda två och hoppas att imorn blir som vi vill och att allt flyter på.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anni

Fjällen på sommaren är verkligen härligt!
Förstår att du är stressad. Vet inte hur ni gör med Stockholmsresan, eller om du redan fixat något, men jag har hört att Rica-hotellen har budgetrum, lite mindre och billigare än de vanliga. Annars finns ju många vandrarhem i Stockholm. Det finns ett jättefint i mina trakter: http://www.svenskaturistforeningen.se/upptack/Omraden/Stockholmsomradet/Vandrarhem/STF-Vandrarhem-Tyreso/
men det ligger ju en bit utanför stan så det är kanske inte så kul.
Kanske läge att ta ut spiralen? Verkar jobbigt med de biverkningarna.
Kram

2013-08-19 @ 19:12:15
URL: http://www.anniahven.blogg.se
Postat av: My

Hej Du! Har varit off bloggvärlden ett tag, och har inte hängt med i svängarna det sista men hoppas att det går ok för dig?.... för övrigt håller jag med Anni ang. fjällen. Helt underbart på sommaren:) Ta hand om dig / Kram My!

2013-08-30 @ 22:36:17
URL: http://tankarhosmy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0