viktväktarna

Min bästa kompis håller på att kämpa för att gå ner i vikt med hjälp av viktväktarna.
Hennes kamp och kämpande hjälper mig med, just att inse att det faktiskt är en kamp, att det inte går att ge upp och, precis som Annie skrev, skylla på äs-personen som om den vore en maktfigur utanför mig själv. Det är inte något eget väsen även om det känns så utan det finns inom mig allting, det är en del av mig. Det är jag som väljer och tar alla beslut ingen annan. Man försöker och ibland lyckas man ibland inte men bara man fortsätter försöka.
Varje gång jag känner det oemotståndliga suget påminner jag mig om min vän och hur hon kämpar.
Kan hon kan jag även om hon inte har någon ätstörning i botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0