Semlor

Fortfarande ingen som ringt. Kunde inte hålla mig i förmiddags utan ringde men hon var givetvis upptagen, tänker dock ringa igen imorn em om hon inte hört av sig. Så jobbigt och nervöst att gå och vänta, förhoppningen om att det ska bli något minskar för varje timme som går.

Varit en konstig dag idag med mest likgiltlighet och tomhet, tror jag eller jag vet inte.
Trodde jag skulle köpa godis i affären men blev 2 semlor istället.

Kan det verkligen vara sant det som står i Mattillåtet att det är kroppens sätt att säga till att man behöver kolhydrater? Hur kan det vara så när jag redan i förskott förberett en överätning? Det var inget spontant över det. Sen blev det ju inte så mkt jag åt, skrapade dessutom bort nästan all grädde. Men det var ju inget spontant, planerade det redan igår.
Likväl som jag redan nu har börjat planera för morgondagen och fantiserar för fullt om vad jag är sugen på.
Mumsigt var det iaf.

Kommentarer
Postat av: Helle (Bull & Jag)

Ju mer befäst ett hetsätningsbeteende är, desto fler faktorer tror jag kan utlösa en hetsätning. Även om många hetsätningar beror på ett fysiologiskt tryck att äta kan det nog bero på ett mängd andra orsaker, som att man är spänd, ledsen, rädd, besviken, trött etc.



Ibland kan ju själva tanken "Det här borde jag inte äta" utlösa beteendet, man känner sig på sätt och vis berövad på just denna matvara, oavsett om man egentligen var sugen på att äta den egentligen. Lite som ett trotsbeteende ;).



F.ö. tror jag att jag åt min senaste semla för sex år sedan. Oh my... Jag som tycker om semla egentligen.



2012-02-01 @ 21:05:54
URL: http://bullochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0