Offer

Så trött på att ångesten aldrig helt ger med sig. Den ligger och glöder hela tiden och ibland flammar den upp till en jättebrasa. Fungerar ganska bra när jag är med andra men även då kan jag känna av den. Inte ens maten ger tillfredställelse just nu och vill helst inte äta så mkt alls samtidigt som jag längtar till att äta för att få lite ångestlindring trots att jag vet att det inte fungerar.

Skulle ju bara vara glad över att det löst sig med arbetsträningen men kan inte riktigt glädjas då ångesten hela tiden skuffar undan må bra-känslan.
 
Känner att jag kanske mer och mer ser mig själv som ett offer för mitt eget mående och självömkan är det sämsta som finns. Lätt att fastna i det och svårt att komma ur.

Kommentarer
Postat av: Helle (Bull & Jag)

Jag vill tipsa om en bok som hjälpt mig att ta ett par steg ner på offerskalan och som innehåller specifika övningar som gjort depressionen lite lättare att handskas med. Du kanske redan läst den, men annars tycker jag absolut att du ska göra det.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127114929 "Sluta grubbla, börja leva" heter den och jag vet att den brukar finnas på biblioteket också. Handlar om ACT-terpi, helt klart läsvärd.



Många kramar

2012-02-05 @ 13:03:06
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Precis så sade min läkare till mig, jag förstörde för mig själv genom att se mig som ett offer och fortsätta i mina invanda banor. Men hur lätt är det när man ständigt har ångesten hängande över sig. Tror du kanske att det kan bli bättre när du väl börjar arbetsträna? Vet du när det blir förresten? När man är ensam hemma är det ju så lätt att fastna i grubblandet och att komma ut bland andra människor kan ju hjälpa.

KRAM

2012-02-05 @ 15:38:20
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0