Det som var en sådan bra dag

Haft en trevlig dag idag igen, på gott humör när jag körde från jobb, åt lunch, tog långpromenad och var hos sjukgymnasten. Så kör jag hem och i samma sekund jag sätter mig i bilen för att åka och handla mat börjar jag planera vad jag ska köpa. Köpa!!! Jag som inte hade mer än 250:- kvar att leva för tills nästa måndag. Nu har jag 150:- kvar. Orkar inte kämpa, är bara så trött, vill bara ge upp och få äta ifred. Känner hur magen har börjat fläska till sig men vägrar se mig i spegeln.
Finns ingen logik i det hela. Varit nöjd med dagen, haft roligt, ätit mkt bra men ändå blir det såhär, förstår det inte.
Förtränger, förnekar och stoppar huvudet i sanden.
Vill ta till mig alla era kloka ord men orkar bara inte, orkar inte bry mig. Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Helle (Bull & Jag)

Dessvärre brukar jag ofta sabotera för mig själv, mer eller mindre undermedvetet, när jag haft en bra dag. Det är som om jag inte kan hantera den ovana känslan av att må bra och då ser till att trycka ner mig själv i skiten igen. Märkligt hur man fungerar!



Hoppas att du får en helbra dag i morgon.

Kramar

2012-02-20 @ 20:23:26
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: sofia

Känner igen mig! För mig kan det vara så att genom att haft en bra dag, blir jag lätt panikslagen över att komma hem och kanske bli ensam med mina egna tankar och börja må dåligt igen. Då är mat ett himla bra sätt att fördriva tiden på, att fortsätta skjuta upp saker osvosv.



du ska inte be om ursäkt, det är inte ditt fel. Och du är inte svag som faller tillbaka i dåliga mönster, det är skit tufft att ståemotståemotståemot hela tiden. Du är stark och du kommer tillbaka <3 KRAM

2012-02-20 @ 21:20:22
URL: http://coconat.blogg.se/
Postat av: Jenny

Be inte om förlåtelse Linda, jag förstår dig fullkomligt!! det är ju skitsvårt det här.



Inte minst med alla känslorna osv! Tror det ligger mycket i både det som Sofia och Helle skriver om att det är lika svårt att hantera "bra" känslor som dåliga. Där kommer DBTn kunna ge dig massor av insikter<3



Jag åt också bra igår och hade en jättebra dag, men letade ursäkter i mitt huvud och när gravtestet visade negativt då kapitulerade jag för hetsen. De känslorna kunde jag inte hantera på annat sätt än att ta på mig offerkoftan och vältra mig i besvikelsen.



Att vara medveten om VARFÖR man gör det och kunna se anledningarna är faktiskt en otrolig lättnad.



Kram, jag hoppas du har sovit gott sen och får en bra tisdag<33

2012-02-21 @ 05:44:12
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

En halv bra dag är i alla fall en halv bra dag. Sikta på en hel bra dag idag.

KRAM

2012-02-21 @ 10:08:18
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0