blodpudding

Hej igen!
Behöver hjälp med en sak. Tänkte steka blodpudding imorn, ev med bacon till men vet inte vad som är lagom mängd. Hur många skivor bör man äta?

Tuggade förresten min chilli con carne massor innan, det var inte så gott kändes mest som det växte i munnen. Kanske inte behöver göras när det redan är så finfördelad mat ;) Jäkligt mätt blev jag iaf. Det är nackdelen med att göra storkok det är svårt att portionera ut. Sen kändes det som man blev mer mätt än vanligt, kan det stämma? Blir man mer mätt av tuggandet?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Halluu!

Jag tror att mättnaden verkligen var ett sätt för kroppen att säga TACK, för att du givit mig det jag behöver den här måltiden. Jag upplever faktiskt en större tillfredsställelse av maten när jag tuggar ordentligt.



Dessutom är det rent känslomässigt skönt för måltiden varar lite längre, jag upplever nämligen ofta att jag blir nedstämd när en måltid är avslutad för jag gillar att äta (fy vad hemskt att erkänna det..). Men det kan också vara kemiskt att blodsockret gått ner...



Så om man vill förhindra en hetsätning efter en måltid så kan man avsluta med juice eller en frukt för att "höja humöret":) Det fick jag lära mig på dagvård en gång och har börjat praktisera det igen.



Vågar inte riktigt hjälpa till med baconet osv eftersom jag inte vet vad mer du ska ha till maten som bröd, sallad, mjölk osv.



Men hoppas du kan finna en lösning som är tillräcklig för kroppen<3 Kram!!

2012-02-02 @ 06:19:21
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0