Ångest

Hade fruktansvärd ångest i morse, kändes som den varade i flera timmar minst men den satt väl i i 10 min en kvart. Men fy satan vad obehagligt det var. När man inte haft sådan kraftig ångest på ett tag så glömmer man bort hur överdjävligt det är.
Försökte ta en lugnande dusch men det blev bara värre. Slutade med att jag gick ur duschen dyngblöt och satte mig på toastolen och gungade fram och försökte andas. Tillslut gav den med sig.
Fattar inte vad den kom ifrån hade sovit gott, visst drömt en massa men inga drömmar som jag kom ihåg skulle vara särskilt hemska.

Ville så gärna komma till psykologen idag och säga att det var bra, iaf bättre, med både maten och måendet. Men så blev det ju inte riktigt. Satt där dessutom och nästan sov i stolen, trol är det litiumet som gör att jag blir så jäkla trött på fm. Har iaf bestämt mig för att behålla läkartiden nästa vecka, vill inte fortsätta med litium då det påverkar mig så negativt i mycket och dessutom vet jag inte riktigt om den har någon effekt.

Kämpat emot äs idag iaf. Hade bestämt mig för att köpa kakor och bullar till lunch, visste att jag var hungrig men ignorerade den kunskapen. Var egentligen sugen på blodpudding men hade inte tagit fram någon ur frysen så då fick det bli skräp istället. När jag parkerade framför affären slog det mig(vet är lite trög ibland) att jag faktiskt kunde köpa ny blodpudding och steka upp och inte alls behövde några kakor eller bullar. Så det gjorde jag. Mycket bättre för min ekonomi också, har nu 30 kr kvar på kontot till på måndag.

Kommentarer
Postat av: Helle (Bull & Jag)

Jobbigt med ångesten! Det finns inga minuter som är så långa som minuter med ångest.



Svårt med lithium, jag har själv provat under en kort period med hann aldrig komma upp i rätt dos. Funderar fortfarande fram och tillbaka angående detta, det är inget lätt val och det dröjer ju så ofantligt länge innan man kan märka en EVENTUELL effekt =/.



Riktigt bra gjort med matvalet idag tycker jag!



Kramar

2012-02-23 @ 14:49:10
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: S

Vilket klokt och sunt mat beslut du gjorde. Bra jobbat.

Hatar ångesten, framförallt när den blir en övermäktig och man tappar allt annat. Men du överlevde och den försvinner ju efter ett tag trotts att minutrarna blir väldigt långa.

Åh vi hade en labbe när jag var liten så jag har en förkärlek för den rasen och alla hundar med den i. De blir så goa och tillgivna.



Keep up the good work!

Kram kram

2012-02-23 @ 16:51:24
URL: http://fartenilivet.blogg.se/
Postat av: Anni

Vilken jobbig morgon. Men bra att kämpa emot ätstörningen. Otroligt hur den kan påverka en tankeförmåga, ibland fattar man de mest korkade beslut under påverkan av äs. Men du var ju klokare än så idag! Jag tycker att det är bra att du behållit läkartiden. Blir det en ny doktor nu?

Kram

2012-02-23 @ 17:06:04
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kram<3

2012-02-23 @ 17:34:28
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: A

Usch, finns inte mkt som kan suga musten ur en så mkt som ångest!!



Ska till Gran Canaria:)



Kram!

2012-02-23 @ 21:41:18
URL: http://annmi.blogg.se/
Postat av: Helle (Bull & Jag)

Jag provade två, tre månader har jag för mig. Mina njurvärden landade aldrig riktigt på OK nivå, men annars hade jag inga biverkningar. Jag får ganska sällan biverkningar (eller verkan heller för den delen...) av mediciner. Visst är det svårt! Man vill ju inte ge upp för tidigt, men inte heller stoppa i sig tabletter dag ut och dag in som inte ger ett skit.



Kram

2012-02-23 @ 22:08:40
URL: http://bullochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0