Nää

Nää det känns inte alls bra nu. Är så stressad och rastlös, inget av känslan tidigare idag om att det skulle vara skönt att vara hemma finns kvar. Men kan jag verkligen klara av att gå tillbaka till mitt jobb och jobba de veckor som är kvar? Tror eg inte att jag är välkommen men tror inte heller att chefen har ngt val om jag skulle vilja komma och jobba.
Vad ska jag göra hemma på dagarna?
Vad ska jag göra på kvällarna när jag gjort allt som behövdes göras på dan.
Vem ska jag träffa på dagarna? Är van att ha kunder och arbetskamrater men nu är det bara jag och djuren. Inte så konstigt kanske att man längtar till läkar-, psykolog- och sjukgymnasttider så man har någon att prata med. Vill även in till stan och till Väla för att få klä på mig annat än mina lantiskläder och få se människor.
Inte ens maten finns där som min följeslagare. Har ett enormt sug men det är ingen mat som poppar upp även om jag tror det är det jag är sugen på, men då brukar det gå i 100km/h med allt jag är sugen på och vad jag ska kunna handla var och hur mkt. Är så sugen och kan visst komma på en del men det är efter att jag tänker efter och inte den sprutande vulkan av massor av gotte.
Hoppas snart mina piller börjar verka.

Kommentarer
Postat av: Anni

Du skall inte gå tillbaka till jobbet! Däremot kan du leta efter någon sysselsättning som ger lite socialt utbyte.

Kram

2011-09-29 @ 07:03:36
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Sv: Tack så hemskt mycket! Ja, hon är en liten sockertopp. :)



Tycker inte heller du ska gå tillbaka till jobbet :/...

2011-09-29 @ 13:36:24
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Jenny

Enormt strongt av dig att inte hetsäta från morgon till kväll trots att du är hemma, jag tycker faktiskt det!



Tips på saker att göra:



- Gå till närmaste bibliotek

Jag ÄLSKAR att fördriva tid på bibliotek och leta efter/läsa intressanta böcker. Kanske låna hem någon och läsa. Och undra vem som lånat den innan:) Eller ta med en kaffetermos och bläddra i böcker där på plats osv.



- Skriv en bok! Eller dikter/poesi.

Skriv ner meningar som kommer upp i huvudet. Eller skriv ner en story som du själv skulle vilja läsa. Fundera kring personerna som ska vara med och vad de upplevt i sitt liv.



- Skriv ner olika diskussionsfrågor till bloggen;)



- Scrapbooka, fotografera



- Köpa en sån där tom spiralbok med blanka sidor och gör olika montage där i, t ex skriv ner dina mantran och tänkvärda citat..



Äsch gumman, jag vet inte om något av detta passar dig men jag vill bara ge dig råd att fördriva din "hemmatid". Och du, du FÅR vara hemma, jag håller med övriga talare ang jobbet.



KRAMAR

2011-09-29 @ 20:07:17
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0