För och emot

Ska jag enbart tänka på min hälsa och det som kanske egentligen är bäst för mig både nu och i längden så är det i nuläget ett alldeles för stort beslut och för mycket omställning att flytta och byta jobb samtidigt. Sen vet jag ju inte hur jag mår om 3 månader men just nu är jag så slut och mår så dåligt att jag har svårt att tro eller lita på att det ska kunna vara en sådan dramatisk skillnad i december.  Ska jag tänka på hur jag mår och ta beslut utifrån det så borde jag sjukskrivas nu och tacka nej till jobbet.

Ska jag däremot tänka smart och klokt och gå efter det som är eventuellt kan vara bäst för mig i längden, så ska jag tacka ja. Om jag ska tänka på vad som kan bli kul och spännande, utmanande, lärorikt  och utvecklande så ska jag tacka ja.

Men kommer ju aldrig att kunna njuta av allt det där om jag inte börjar må bättre........

Tack för era råd, hmm hyra ut i andra hand... Kan bli svårt då jag hyr stuga halvt svart. Veckopendla har jag inte råd med och det kommer jag definitivt inte orka. Ska jag ta jobbet blir det att jag flyttar.

Om någon vet något om att hyra hus/stuga i skogsmiljö någonstans utanför Göteborg får ni gärna höra av er.

Nu ska jag fylla på i mn redan fulla mage med smulpaj och vaniljsås, ganska lätt att kräkas upp sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0