Vem gynnar det?

Varför känner folk ett behov att berätta saker som inte kan ändra något av de val jag gjort utan bara gör mig stressad och nervös att jag gjort fel.
Skrev på fb att jag köpt nya glasögon och hur nöjd jag var över bemötandet. Poängterar att jag skrev att jag redan beställt glasögon. Får då en kommentar att jag absolut inte skulle gå dit och att hon aldrig skulle sätta sin fot där mer då hon tyckte att hon blivit mycket dåligt bemött. Jättetråkigt och visade sig att det inte ens var i samma butik. Men att välja att säga det, kan ju inte göra mina val ogjorda? Kände riktigt hur pulsen ökade och ångesten kom kryande. Vem tror hon det ska gynna att säga en sådan sak?

Kommentarer
Postat av: maria

det är en form av energitjuveri att ösa neggo-åsikter över andra. säkert inget illa ment men man blir ju ändå så jäääkla trött :( jag har börjat skala bort allt som drar ner mig. det kan vara allt från irriterande reklam till gnälliga arbetskompisar.

2011-10-24 @ 23:54:08
Postat av: Jenny

Jaa du, bra fråga! Det är bara att konstatera att vissa saknar förvånansvärt mycket social kompetens och trevlighet. Skit i henne och gå på din linje, vilket jag är övertygad om att du gör.



Vi får försöka vårt bästa för att skaffa oss en egen uppfattning om saker och ting. Vi är dom vi är, andra är andra.



Kram, hoppas du får en fin dag idag<3

2011-10-25 @ 06:23:40
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Mimmi

<3

2011-10-25 @ 10:29:43
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0