tfntid

Haft tfntid med min läkare precis, kändes så bra. Gillar henne, hon är lugn, proffsig och hon lyssnar och förklarar så jag förstår. Ska försöka känna mig trygg i att jag är i en hypoman fas just nu.
hypoman. hypoman. hypoman..... fas inget läskigt ord, ingen beskrivning om vem jag är utan en förklaring.

Hade igårkväll en fruktansvärt obehaglig upplevelse som jag knappt kan beskriva. Om ni tänker er saker som kan ske oförutsägbart i drömmar som att man faller, man hör ljud, man känner fysiska känslor utan att veta riktigt varför eller vart det kommer ifrån. Så var det för mig fastän jag var vaken. Kom skarpt ljud rakt ner i ena örat, det kändes som om något svischade förbi en stund senare. Kändes som det hände en massa saker under en lång tid. Var helt toppad, skakig i händer, mer fumlig än vanligt och konstig känsla i käken och munnen, som om den vibrerade smtidigt som den var helt stel.
Och ja jag var vaken och hade minst sagt svårt att somna.

Min läkare vet inte riktigt vad det kan ha berott på men antingen är det biverkan av zeldoxen eller så ett uttryck för stressen min kropp utsätts för just nu. Fin linje mellan fysisk och psykisk påverkan svårt att säga vad som är vad.
Ska iaf fortsätta med medicinerna som innan och se om det kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anni

Hu, så otäckt. Men vad bra att du pratat med läkaren och att du känner förtroende för henne. Tycker du att du får hjälp med strategier för att hantera den här fasen?

Kram

2011-10-12 @ 12:13:51
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, det lät verkligen obehagligt! Fy fasiken.. Håller med Anni också ang läkaren. För det är ju så viktigt att man känner tilltro till de vårdkontakter man har. Bra om hon kan förklara tydligt med. Kramar

2011-10-12 @ 14:11:38
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: My

Att ha en läkare som man känner förtroende för är guld värt. Bra att du fått henne :)



Kram!

2011-10-12 @ 14:59:49
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0