stilnoct :)

Det fick bli en stilnoct igår och har sovit sååå gott inatt, utan att vakna och sovit lagom länge. Nu är jag givetvis lite orolig över hur synundersökningen ska gå då känner mig lite slumrig i ögonen men det brukar rätta till sig efter ett litet tag bara jag kommer upp och vaknar ordentligt.
Tänk vad god sömn gör att det känns så mkt bättre.
Visst skulle kanske provat en halv eller immovan eller atarax istället men Stilnovten vet jag ju att den fungerar och de andra har inte gjort det. Hoppas jag inte ställt till det för min synundersökning bara.

Kommentarer
Postat av: Anni

Vad glad jag blir att du fått sova.

Lycka till hos optikern och psykologen!

Kram

2011-10-24 @ 08:14:40
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej gumman! Vart man gör av alla känslor som kommer upp är inte lätt, jag måste oftast agera rent fysiskt, lägga mig på golvet och skrika (inte särskilt konstruktivt och inget min terapeut rekommenderade mig att göra, men det har fungerat för mig), boxa på kuddar/slå på något (obs ej människor eller djur hahahah:)



Eller skriv skriv skriv.. skriv ner det du känner och tänker just när du inte hetsäter fast "du vill". Eller teckna. Jag brukar ta ett av mina korsord och skriva hårt och med fet text över alla rutor det jag vill just då, typ "HATA HATA HATA" eller vad det nu är man har i huvudet.



Du kan kasta ägg i badkaret..!



Du får hitta din grej och intensiteten i det du gör ska ju matcha intensiteten i ångesten (har du ångest ggr 10 så hjälper det ju knappast att räkna baklänges från 100 eller nåt sånt utan då behöver du ju en rejäl urladdning på monstret!)



Om man skadar sig själv i sådana situationer kan man ta en tuschpenna istället för kniv/rakblad och måla hårt där man har en impuls att skada sig. Vad som helst som inte skadar dig i längden men som ändå hjälper dig att härda ut helt/eller en liten stund i ångesten..



Ska nog försöka få med dessa exempel i ett inlägg också, tycker du det..?



Kramar!

2011-10-24 @ 08:48:49
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det borde inte vara någon fara för stnundersökningen att du har tagit stilnoct! Jag tar den också ibland och har inte märkt av nån sån biverkan dagen efter, känner knappt nåt alls då faktiskt. Det är trevligt att kunna ta till ibland när man inte kan sova! bra och dåligt att jag får så små frpk att jag bara kan ta 1-2 i veckan, men jag tror att jag kan få det att bli nån gång i veckan i snitt nu och då är det ju bra.

2011-10-24 @ 09:19:25
Postat av: Ida

Skönt att du fått sova gott i natt. Sömnen är ju jätteviktig och man mår sååå mycket bättre om man fått en god nattsömn.

Tack:) Kul att du gillar mina foton :-) Jag tar dom med en vanlig digitalkamera eller med mobilen :-P VILL köpa en systemkamera och utveckla mitt intresse!!!

Lycka till hos optikern och psykologen idag!

Kraaaaam

2011-10-24 @ 10:26:55
URL: http://fightforlife.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0