Rädd för att sluta ögonen

Nu börjar nätterna bli riktigt jobbiga, rädd när jag går och lägger mig för vad som väntar och över att inte få sova.
Var så trött igårkväll och kändes riktigt bra tänkte att inatt kommer jag kunna somna och sova. Men så blev det inte :(
Kunde inte somna och så fort jag blundade så blev jag rädd för vad som skulle komma. Somnade väl vid 01:30 och vaknade halv 4 helt genomsvettig, skenande puls, skakig och yr. Skitläskigt... In i duschen och sen satt jag med telefonen till psykakuten visste inte vad jag skulle ta mig till, får ju inte sova och vet inte var jag ska ta vägen. Ringde aldrig utan tog med mig liggunderlag, sovsäck, ficklampa, kudde och vovve och så gick vi upp i en av hagarna och låg och tittade stjärnorna tills pulsen gick ner och jag kunde andas igen.
Hade nog kunnat sova där om det inte vore för mina kisar som också hängde med och min vovve som skulle ha koll på vart de var hela tiden ;)
Gick iaf hem och i säng vid halv 6 somnade om och har sovit tofr sedan dess. Känner mig dock fortfarande yr och skakig. Ringt och pratat med sköterskan på psyk och har en tid till min läkare på torsdag, får försöka hålla ut till dess.
Det värsta är rädslan, att vara så rädd för att sluta ögonen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Å jag lider så med dig<3 Sömnen är ju så oerhört viktig. Jag har aldrig haft sömnproblem förrän nu. Det blir en enorm stress av att veta att man inte får den sömn/återhätmning man behöver.



Är det pga mardrömmar som du knappt vågar sluta dina ögon?



Vilken bra idé att bryta allt och gå ut under stjärnorna med dina husdjur. Älskar djur... de är så varma, de förstår en på ett djupt plan. Inga ord behövs!



KRAMAR, hoppas det vänder för både dig och mig snart, så att vi får sova. Ska sända dig några tankar om/när jag ligger vaken och veta att det finns någon mer och att vi inte är ensamma.

2011-10-04 @ 15:24:27
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Tokerina

Hoppas du får bra hjälp på torsdag.



Kram!

2011-10-04 @ 15:35:18
URL: http://tokerina.blogspot.com/
Postat av: My

KRAM BARA <3. Att inte få sova ordentligt är ett rent helvete. Äter du någon sömnmedicin för tillfället?



Kram igen!

2011-10-05 @ 08:07:40
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Anni

Vad otäckt det låter. Hoppas läkaren har något bra att komma med på torsdag.

Kram

2011-10-05 @ 08:46:49
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0