vad gör jag?

Vad gör jag? vad gör jag här i min säng? varför är jag inte på jobbet? fattar inte. Fick ingen lättnad av ataraxen idag, ville ju bara sova bort dagen men kände aldrig av den så har varit vaken i timmar. Varför är jag så här? hur är jag? Varför är jag inte upp och lever livet idag, varför känns det så svårt att komma upp? Varför vill jag inte? Skulle vilja till kören ikväll då har uppträde och fick ett sådant gulligt sms av en körkompis som sa att de inte klarar sig utan mig ikväll. Vill inte eller? Får jag lov när jag varit hemma i 2 dagar? Förstår inte. Stirrar in i datorn på olika tvserier i timme efter timme för att försvinna från alla frågor, försvinna från verkligheten, försvinna från mig själv.
Förstår inte

Kommentarer
Postat av: My

Önskar jag kunde få dig att må bättre. När det gäller psykakuten i gbg så vet jag faktiskt inte hur de är, men där jag bor så varierar det väldigt efter hur personen i andra änden är. Det enda är nog att verklien VÅGA försöka. Ofta är det den första meningen som är tuffast. Sedan brukar det, i alla fall om det är en "bra" person i andra änden, lösa sig av sig själv. Ibland kan ångesten lindras lite för stunden i alla fall. VÅGA FÖRSÖK. I värsta fall kan du ju alltid slänga på luren om du ångrar dig....



Godnattkram till dig!

2011-05-03 @ 22:11:29
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Andas lugnt gumman... du blir ju inte hjälpt av att klandra dig själv så hårt eller hur? Att må psykiskt dåligt är inte samma sak som att ha influensan och vara hemma från jobbet pga det. Många ggr känner nog vi med psykisk sjukdom att vi måste förklara oss väldigt mycket och att det inte riktigt är OK att "bara" må dåligt psykiskt.



Men innerst inne vet väl både du och jag att psykisk sjukdom faktiskt kan vara etter värre än fysisk och sätta oss på prov som få... Jag önskar att allt är ok med dig idag och att du kanske t o m känner dig något bättre.



KRAM

2011-05-04 @ 09:46:40
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0