Akupunktur

Oj oj oj... fick världens bryt och ångestattack igår när jag stod i duschen. Visste inte vart jag skulle bli av och hade väldigt mörka tankar.
Ringde tillslut till psyk(där jag går) och fick prata med en sjuksköterska och sedan min psykolog som var ledig just då. Begav mig ut i skogen med vovve och psykologen i luren och bröt ihop totalt, tårarna bara sprutade och jag kunde inte andas. Pratade lite om psykakuten, bland allt annat men tillslut kände jag efter ca 50 minuter att det var lite lugnare och jag kunde andas igen.
Fruktansvärt otäckt och hade jag bara haft tillräckligt med piller hemma hade jag säkert tagit dem om jag inte ringt.
Vi bestämde iaf att om jag inte mådde bra idag heller och inte klarade av att köra till jobb så skulle jag komma in och få akupunktur vilket tydligen kan hjälpa mot ångest.

Trodde verkligen att jag skulle klara av att köra till jobb idag men under morgonen blev ångesten bara värre och värre ju mer jag tänkte på jobb och hur det är där.
Fick tid till akupunktör kl 10 och satt där ca 1 h. Och det hjälpte faktiskt, helt otroligt egentligen, fattar inte riktigt hur det gick till. Men från att knappt ha kunnat andas och haft skyhög puls så kände jag efter ett tag att kroppen lugnade ner sig. Är det någon som provat det?
Ska träffa honom 2 gånger i veckan i ca 5 veckor. Kanske kanske att det kan hjälpa.
Helt färdig nu efter att ha pratat med min chef och berättat lite lite av sanningen och pratat med mina bästa vänner.
Behöver nog vila lite.
Stor kram till er från sänghalmen

Kommentarer
Postat av: Anni

Klart du behöver vila. Och som du skrev tidigare, kanske sjukskrivning vore ett alternativ just nu. Fr a som du inte verkar ha det så bra på ditt jobb.

Jag fick akupunktur som enda smärtlindring när jag födde mitt första barn. En nål i pannan och jag tyckte det gjorde stor skillnad. Visserligen är det en annan sak än ångest, men samtidigt inte. Akupunktur kan säkert främja oxytocinhalten och det är ju bra för många saker.

Kram

2011-05-04 @ 16:14:37
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0