Fredag kväll

Fan maten funkar verkligen inte alls just nu. Nästan allt jag äter hemma på kvällarna kräks jag upp och jag får illamåendekänsla så fort jag stoppar något i munnen. Får panik av det jag äter för att jag tycker att jag förstör allt, vill inte gå upp ígen vill ju helst väga som jag gör nu men hade velat komma dit på en sund väg och med vetskapen om att jag kommer stanna kvar på denna vikt och inte denna jvla kamp hela tiden. Tro nu inte att jag är underviktig på ngt sätt, jag är 173 cm och har gått ner från 76 till 72 kg och vill ner till 70 MEN INTE PÅ DETTA
SÄTT, som jag så väl vet inte blir beständigt.

Som svar på eran fråga:Nej jag har ingen specifik hjälp för ätstörningen, är mkt nog ändå med allt nytt nu med det ev bipolära och träffar min psykolog och min sjukgymnast vardera en gång i veckan. Men visst känner jag just nu att jag verkligen hade behövt något mer vet bara inte vad. Vet ju att det finns en sjuksköterska där som jobbar med äs har dock försökt träffa henne för några år sedan men jag ville inte alls då. Och det är ju det, jag vill ju inte, vill inte må så här men vill inte må bättre heller.

Är iaf just nu grymt besviken och irriterad på min läkare. Vi hade bokat in ett möte där vi skulle träffas alla tre, jag, läkaren, psykologen och sjukgumnasten nästa vecka allt enligt hans schema och på hans villkor eftersom han har svårast att komma loss. Så fick jag besked av honom igår när jag som hastigast träffade honom att det inte skulle bli något för han hade fått förhinder. Vilket innebär att jag inte kommer att träffa honom innan han går på semester.
Grrrr... känns ju som vi har massor att prata om men att jag bara blir bortviftad som något oviktigt och att annat är viktigare, andra är viktigare. Vi fick iaf pratat igenom hur vi ska lägga upp medicineringen framåt men känns rent ut sagt förjävligt och det gör mig även ledsen.
Hatar sådant här strul, blir så stressad av det.

Ska nog vidarbefodra det här till min psykolog,

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag förstår verkligen att du är irriterad på din läkare. Sådant är otroligt jobbigt att hantera när man inte mår bra. Jag hade ju problem i höstas/vintras när min läkare blev sjuk och jag fick vänta länge på en ny som sedan skulle sluta nästan på en gång. Allt det resulterade att jag sjönk djupare in i sjukdomen för jag orkade inte stå emot själv. Nu när jag har en fast kontakt igen fungerar allt så mycket bättre. Tycker du att det fungerar bra med psykologen och sjukgymnasten?

Du vet det redan, men du kommer inte att gå upp i vikt av att äta normalt, 6 mål om dagen. Kan du inte försöka? Hetssuget minskar dessutom om du låter bli att svälta dig. Har du möjlighet att få träffa en dietist?

Jag önskar dig en bra helg!

Kram

2011-06-10 @ 20:45:06
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0