bipolär "light"

Tack så mkt Elisabeth för dina ord.
Har också kanske eventuellt en lättare variant av bipolär typ 2, alltså inte manodepressiv. Det är bara så mkt lättare med fysiska sjukdomar då kan man ofta ta ett blodprov eller en röntgen och så får man sin diagnos. Men inom psykiatrin så är det mkt svårare man får prova sig fram med olika mediciner för att kanske få rätt diagnos och rätt behandling.
Har iaf sovit ok inatt och tror det känns rätt ok med att solen skiner lite svalare idag då det blåser mer men det gör mig inget alls. Har en massa fix och trix som skall göras idag, men det enda jag vill är att åka och shoppa. Vill inte prova något men vill shoppa. Kanske ska kolla upp om det är ngn loppis öppen idag.
Hungrig men vill inte äta frukost än, då måste jag ju äta lunch sen.
Ha en skön nationaldag.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Jag håller med dig, jag önskar att det gick att se om jag var bipolär, och samma sak om annan psykiatri, på blodprov. Blir lätt mkt grubblande och läsande för mig för att försöka hitta svaret, grubblar över hur jag har beskrivit symtomen, har jag glömt nåt, lät nåt bättre eller sämre än det är, vad känner jag egentligen. Men det man får göra är väl att hoppas att man hittar rätt behandling, i slutändan är det ju viktigast. Kanske kommer det kännas bättre så småningom också med diagnosen, att man inte bryr sig lika mkt. Hur går det med lamictalen? Låg dos fortfarande antar jag?

2011-06-06 @ 09:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0