ångest hela dan

Haft ångest i kroppen hela dan, skitjobbigt att hålla det tillbaka på jobbet och vara käck och glad när man bara vill skrika och rusa därifrån. Inte så att det hänt nått, vaknade med ångesten härjandes i kroppen och det har inte släppt. Förrän nu då när jag överätit nått jävulskt med knäckebröd, minst 10 st med mkt smör, ägg, kaviar och i slutet honung. Äckligt mätt ändå vill jag åka till affären och handla ännu mer äckelmat. Men då VET jag att det sutar på toan idag och just nu försöker jag kämpa emot impulsen att rusa in och luta mig över toastolen. Ont i huvudet och sååå trött. Får inte tillräckligt med sömn på nätterna, sover max 6 h och jag behöver mer.
Vill inget just nu, känns jobbigt som f a n att ha tagit tag i det här med nytt jobb och ska på möte på torsdag men just vill jag verkligen inte alls. Vill bara lägga upp planer på att avsluta allt istället.
VILL INTE.
Tänk om jag nån gång kunde skriva nått positivt istället :(

Kommentarer
Postat av: pussel

=(( Usch. Jag har känt sådär alldeles för många ggr =(. Har lite grann av det där i mig idag. Jag har ätit (för mkt?) middag och ska åka och handla nu, mat och lite choklad, naturgodis kanske. Är så himla sugen på choklad. Inte bra. Vet ju var det kan sluta, men försöker inbilla mig att jag KAN köpa LITE ^^. Har faktiskt lyckats med det väldigt många ggr den senaste tiden!



Tack vara LCHF? Det måste bara vara det. Och självmordstankarna verkar antideppmedicinen Voxra ha tagit hand om. Jag vet inte, men de är nästan borta och när de kommer är de inte alls lika starka. Visst kan det också bero på att jag inte träffar mitt ex så mkt längre. Hur vet man orsak-verkan? =/



Vet inte ens om jag kommer falla tillbaka i depression och bulimi eller inte heller. Hur ska jag veta det? Jag är livrädd. Men jag vet att jag mår enormt mkt bättre nu än för bara ett par år sedan! Och jag tror verkligen att det spelar roll att jag äter väldigt mkt fett och väldigt lite kolhydrater..



Jag önskar att alla som har problem med hetsätning skulle våga ge det en (flera!^^) chans. Våga läsa på, och våga pröva. Naturligtvis får man bakslag. Naturligtvis hetsäter man igen, men mer och mer sällan!



Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer =/. Jag vet ju hur det var att vara där du är nu. Allt kändes hopplöst. Jag orkade bara inte mer. Men jag försökte igen och igen och igen ändå på nåt skumt vis, och nu är jag ändå här där jag är nu, inte frisk, inte helt glad, men mkt mkt bättre.



Kram!

2011-06-13 @ 19:31:22
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: Anni

Ibland är livet bara skit. Det går inte att tvinga sig att må bra. Man kan jobba på att ta sig dit, men det är en annan sak. Jag tycker i alla fall att mötet på torsdag låter jättespännande.

Och snälla, försök att göra dig av med de där andra planerna du har. Jag vet att de ger viss lindring, för jag ännu inte helt och hållet kvitt mina. Men de är destruktiva och det är inte värt det!

Kramar

2011-06-13 @ 19:57:14
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0