resumé

Sitter äcklad efter första hetsen på någon vecka... vill bara spy och tror det kommer bli så ikväll också trots att det är dålig hets/kräkmat som kommer vara jobbig att få upp. Blir bara en stor klump i magen.

Igår morse var jag först hos tandläkaren och fick besked att jag trol måste dra ut en visdomstand :(, sen var jag och tog nya sköldkörtelprover, sen iväg till sjukgymnasten med massor av stimm i kroppen och trötthet i huvudet men det fixades med studs på bollen så jag gick därifrån i mkt bättre skick än när jag kom dit.
Sen på kvällen ringde det en man som bröt kraftigt och sa att han ringde från vårdcentralen ang mitt provsvar. Han presenterade sig inte och pratade så snabbt med denna svårtydda brytning att jag knappt hörde vad han sa. Men det jag fick fram var iaf att min ämnesomsättning var för låg men i samma andetag sa han att vi måste sänka Levaxinet. Jag försökte få reda på vad som var galet med mina prover och hur det gick ihop med för låg ämnesomsättning och sänkt Levaxin, för mig borde det vara tvärt om men fick inget svar bara att TSH låg alldeles för lågt. Tillslut frågade jag honom rakt ut vem han var om han var läkare och vad hans koppling till mig var. Jodå han var läkare och tydligen MIN läkare då min gamla slutat för några veckor sedan vilket jag inte visste....
 
Suck... Kände mig totalt snurrig och återigen besviken på vården och kände att jag inte kunde nöja mig med detta. Så idag ringde jag till vårdcentralen och sa som det var vilket lett till att jag fått en tid till en annan, förhoppningsvis, läkare för att prata igenom allt.
ÅÅÅÅÅhh så jobbigt det blev nu. Vill ju bara lägga allt med struman bakom mig, äta mina Levaxin och fokusera på min psykiska ohälsa. Men nu kommer alla gamla känslor tillbaka och alla frågor. Kan mitt mående bero på struman? Kanske jag inte alls är bipolär, kanske jag inte alls behöver äta Lamotrigin eller Cymbalta, kanske allt har med struman och Levaxinet att göra????????????????????????

Sen idag har det också varit en del kul, nervöst men kul. Har varit på en annan arbetsplats och hälsat på, sååå trevligt och roligt och skulle gääärna jobba där. Tyvär finns det ingen ledig tjänst, just nu iaf.

Men mkt tankar, mkt intryck och massor med svajjande känslor gjorde att jag inte klarade av att stå emot, så nu sitter jag här med min äckliga mage och illamåendet högt upp i halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0