hopp och förvivlan

Det är vekrligen jobbigt just nu. Riktigt riktigt tungt. Slits mellan hopp och förtvivlan, mest förtvivlan och gör allt för att förtränga allt jobbigt. Känner mig äcklig och värdelös. Tjock som en tunna och utan mål eller mening med livet. Äter och klistrar på leendet, bättrar på murarna även inför mig själv. Är mest själv nu, vill inte orkar inte träffa nån alls.
Ledsen att bloggen e så neggo just nu, men sånt är mitt liv just nu.
Livet består av konstant illamående, rusande hjärta och andetag, in och ut, in och ut.
Rädd för mötet med psykologen på torsdag.
Vet inte i vilken ända jag ska börja.
Rädd för att åka till jobbet på måndag, rädd för vad morgondagen ska bringa. Vill bara stanna tiden och ta ett jätteskutt fram i tiden till den stund då allt ordnat sig och jag är lugn eller inte finns mer.

Tack så mkt för era kommentarer, jag blir verkligen jätteglad över att ni bryr er. Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch vännen, det är tungt när det är en sån här jobbig period du verkar ha nu. Men kanske kan du försöka att tänka positivt inför mötet med psykologen? För det kommer inte ske något drastiskt på en gång, som kan ställa ditt liv på ända!



MEN det kanske är första steget mot något bättre, mot något som du faktiskt behöver just nu. Ibland vet man inte sitt eget bästa och det kan då va skönt att faktiskt få stöd och support.. någon som lyssnar och sår frön i ens äs-inkörda hjärna. Om du bara visste hur mycket skit vi säger till oss själv varje dag! Vem som helst hade mått dåligt då.



Jag hoppas du känner en vändning snart.. på DBT:n försöker vi lära oss att "handla tvärtemot känslan" för att få känslan att minska och rentav avta. Ex om du känner dig ledsen, misslyckad etc - försök då lyssna på glad musik, göra något du alltid gillat att göra, skriv en lista på allt som är BRA med dig. Gå ut och gå med en vän, din hund etc. Det är skitsvårt att bryta känslor för känslor älskar sig själva. Men då har man iaf försökt.



KRAM gumman!

2011-01-08 @ 08:47:19
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0