Älskad av alla....

Såg precis Skavlan på datorn där bla Ola Salo var med och han sa att han tidigare, innan han träffade sin fru, levde efter devisen och målet att vara älskad av alla och lämnad ifred och att artisteriet uppfyllde just det för det mesta. Sen sa han ju att det inte var ett bra liv att leva på det sättet men det får mig ändå att fundera. Kanske att man skulle satsa på att bli artist ;). Älskad av alla och lämnad i fred... visst låter det underbart?

Veckan har varit helt jävla skitjobbig, ursäkta mitt språk, allt har rasat på jobb med chefen som är elak och gör mig så ledsen, arg, irriterad etc etc och inte går att prata med hon bara går i försvar. MÅSTE DÄRIFRÅN... Var hos psykologen i torsdags helt uppriven och inte mottaglig för något positivt. Pratade givetvis om jobb och om hur min chef påverkar mig och hur jag ska hantera det. Kunde inte, ville inte ta till mig det han sa då men efteråt när det fick sjunka in lite så vet jag ju att han har rätt och planen är nu som följer:
Försöka i största möjliga mån igorera chefens beteende och inte låta det äta upp mig, inse att det är hon som har problem och utifrån det bygga upp min självkänsla och mitt självförtroende igen vad det gäller min yrkesroll och yrkesstolthet och sedan söka nytt jobb. Inte fly nu med noll självkänsla utan se till att jag kan söka ett jobb jag förtjänar. Och så inte glömma bort detta när hon är på bättre humör utan använda positiviteten då till att stärka mig själv till att söka jobb.

Vet inte riktigt hur det ska gå till då jag egentligen bara vill skrika och försvinna och SOOOOOVA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0