sitter fast

Kan verkligen inte klaga på denna dag: fint väder, shoppat på loppis, ätit gott på uteservering och bia med bästa vännerna. Ändå känner jag mig lite nere när jag sitter i bilen och kör hem och börjar fundera på min framtid och varför det ska hända saker hela tiden... nu senast med handleden. Är det för att jag ffa det senaste halvåret verkligen inte tagit hand om min kropp på ett sunt sätt, kan alla kolhydrater och brist på motion framkallat detta eller iaf gjort det värre? Vet verkligen inte hur jag ska göra med min jobbsituation. Ska jag flytta på mig för att hitta ett nytt jobb, måste jag det? Trivs ju så bra i mitt lilla hus och med min lilla vänskapskrets. Vill, MÅSTE, ha ett annat jobb men vill helst inte flytta, eller? Skulle återigen behöva en liten mentor som sitter på min axel och klappar mig lugnande på huvudet och säger att allt ordnar sig, vi ordnar detta tillsammans. Och som vanligt samlas mina tankar tillslut om att det inte finns någon lösning eller hopp, det finns bara en utväg, och det är en omöjlig utväg så jag sitter fast.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du kan kanske sondera terrängen på företag där du skulle vilja jobba och skicka intresseanmälan till dem? Det kan vara lättare att skaffa jobb när man redan har ett. Kolla annars vad det finns för aktiviteter på t ex Arbetsförmedlingen (typ rekryteringsträffar och liknade), vet sen innan att man kan stå inskriven som ombytessökande där. Det är ju jättebra att du trivs där du bor iaf:) kramar

2010-06-06 @ 20:14:26
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0