vågor

Ångesten kommer och går i vågor. Minsta stress eller tankeverksamhet triggar igång den och det blir asjobbigt. Oroar mig som fn för vad som händer och vad som kommer att hända, vad innebär det här att ångesten e så stark, hur kommer det sluta? Ringde min läkarmottagning igår för att höra om nått hänt sen jag var där för 1 v sedan, bara av att vara i tfnkö triggade igång ångesten som satan. Sköterskan skulle kolla upp och återkomma. Idag ringde en psykolog och gav mig en tid på torsdag. Skönt óch läskigt men just nu väldigt behövligt. Gått och lagt mig klarar inte av att vara uppe blir så stressad, kan inte se på tv, blir nog till att ta en atarax eller stilnoct snart om jag inte kan varva ner med lite andningsövningar. Ska försöka se på lite greys brukar distrahera det värsta iaf. Vill eg inte sova än, blir så fel med nattsömnen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0