Härlig söndag

Vilken dag, har äntligen landat i soffan. Kollat in Top model och ätit mumsig middag trots att jag förätit mig på godis innan men faktum är att ångesten över allt godis försvann i och med att jag åt middag. Så skönt. Och förstå mig nu rätt det var supergott med godiset först också, jag njöt av varje bit men sen kunde jag inte sluta när det var nog utan jag åt tills jag mådde illa. Dumt.
Har haft en härlig dag och fått gjort massor både inne i huset och i trägårn, den är så fint vinterfixad nu.

Men nu är det ganska skönt att vara inne igen och mysa i soffan med tända ljus och filt över benen.

Helgen har varit härlig men tuff, jag har fått kämpa mycket för att hålla mig ovanför ytan. Att jag har tränat varje dag har varit ett måste och jag hoppas verkligen och vill lita på att jag ska klara av att inte fortsätta äta godsaker i veckan och fortsätta hålla igång kroppen.
Jag har iaf gjort bra förutsättningar för det i och med att jag lagat middag som räcker i veckan och jag har det städat och fin. Det är alltid lättare då.

Jag har två saker som måste göras för att jag ska klara av dagen varje dag. Det är att jag håller min säng bäddad och att jag håller disken diskad. Det är så tydligt när det börjar vända, då växer diskhögen för varje dag som går.
Har ni något som måste funka/göras för att ni ska ge er bästa förutsättningar för en så bra dag som möjligt?

Kommentarer
Postat av: Bullen

Definitivt! Jag måste träna. Inte hysteriskt och inte precis varje dag, men om jag inte får mina 4-5 träningstillfällen per vecka så blir jag en bitch, på riktigt :P Jag blir gnällig och sur och ledsen, och en riktig pain in the ass att umgås med... Så för allas bästa så ser jag till att hinna med träningen.



Sedan så måste jag få äta minst tre frukter varje dag också, annars blir jag galen :)

2009-10-19 @ 23:40:40
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0