"I'm in love with a fairytail"

Var på fest med kören igår vilket var jättekul, mkt sång, god mat och trevliga människor. Sen gick vi vidare till en bar och för första gången på ett tag så kände jag mig öppen för att vara lite tillgänglig och kunde möta mäns blickar och le. Och detta trots att jag var spik nykter. Nu menar jag inte att man måste dricka alkohol men det gör att iaf jag kan släppa lite på mitt kontrollbehov och slappna av lite. Kändes riktikg bra och gav mersmak eftersom jag iaf tror att det var ett par som spanade lite tillbaka. Var inne på SD idag för första gången på länge och hade faktiskt några meil. Det är bra om jag kan börja dejta lite igen för jag vet att det sporrar mig till att ta hand om min kropp bättre. Var ute och stavade idag för första gången sen förkylningen och det kändes riktigt bra. Körde lite styrketräning hemma också och då känns det ju ännu bättre. 

De flesta dagar skriver jag gärna och girigt i min blogg. I dag på dan såg jag reprisen på melodifestivalen då jag missade den igår och jag var helt tagen och alldeles känslosam ffa när jag hörde Norges bidrag. Jag kände hur strupen drog sig samman och det började tåra sig i ögonen. Det var en sådan underbar känsla och jag ville bara få gråta ut och verkligen ta tillfället i akt och släppa taget. Gick tyvär inte så, men det var skönt den stund det varade och det fick mig att känna mig levande och känslosam för en stund. Efter det kände jag i kroppen vad jag ville skriva om idag och det var massor som bubblade upp. Men sen när jag varit inne på SD nu ikväll och skrivit till några så var det precis som om jag den känslosamma försvann och jag bara var ytlig. Hade inga ord att skriva i bloggen. Alldeles tom. Så jag gick ut och stavade en runda och nynnade på Norges låt och då kom det tillbaka igen. Så skönt, för det är ju den känslosamman jag jag försöker eftersträva hele tiden och då är varje verktyg viktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0