Näsan över vattenytan

Precis så känns det, jag trampar vatten och kämpar för att hålla näsan över vattenytan så att jag kan få luft. Hatar den här känslan, är på spänn hela tiden för atti nte falla dit. Att inte äta för mycket så att jag hamnar i hets eller kräks. Känner mig spänd som en fiolsträng. Hatar den här övergångsperioden när jag inte tränat ordentligt på länge och gått upp i vikt. När jag så börjar träna bygger jag muskler snabbare än jag går ner i vikt  vilket medför att jag under en period är större än innan jag började träna. Håll ut, håll ut.... vill bara ge upp, inte träffa Anders på måndag och bara skita i allt och bli riktigt fet. Nej, nej, nej, ska inte ge upp än vet ju att det snart vänder om jag bara inte ger upp än.

Varit på Helsingborgsfestivalen med kompis och vi lyssnade på Miss Li vilket var helt underbart. Sen åt vi ju då också, känns som jag har ätit alldeles för mycket idag fast jag egentligen vet att det inte är mer än vad en normal hade ätit och unnat sig en semesterfredag på festival. Bara det att det står mig upp i halsen och vill bara kräkas, men bara kräkas det som är onyttigt jag vill behålla middagen. Suck...

Ont i magen som f-n när jag kom hem och fick springa på toa. Hade planer på att kräka men det fick vänta. Magknip som attans och det bara rann av mig. Min första tanke var: fan maförgiftning, min andra tanke var JA! matförgiftning eller kanske ännu bättre maginfluensa. Kom sedan på att jag igår krängt en massa salta mandlar och att det trol var det som satte fart på magen.
Satt på dass och började åter fundera på om jag skulle kräkas eller inte. Men så kom jag att tänka på det att man nuförtiden ju säger att det ffa är kolhydraterna dvs sockret som är den stora boven vid övervikt. Och då är det ju inte lönt att kräkas flera timmar efter man har ätit eftersom socker är det kroppen tar upp snabbast, en del redan innan det kommit till magen. Fett och proteiner tas upp senare i mage och tarm men socker tas upp direkt.
Hm, ledsen att jag verkar trög men det är faktiskt en ganska viktig insikt för mig. Iaf när det gäller i min strävan att inte kräkas.

Känner att kroppen lugnat sig en aning nu och är ganska trött faktiskt. Oron kanske till viss del kom av min oroliga tarm. Hoppas på en lugn, sovande natt med mycket drömmar.

Kommentarer
Postat av: Bullen

Håll ut, håll ut! Efter mörker kommer ju ljus, eller hur? När jag var sjuk och kräktes så spelade det liksom ingen roll om jag kräktes flera timmar efter att jag ätit; det var liksom en principsak att kräkas. Det dövade samvetet, även om det inte gav något fysiskt resultat. Men du har ju helt rätt när det gäller sockret!



Och kräkas löser aldrig någonting, aldrig någonsin! Allt blir bara värre.



Och ang. din fråga så har de sakerna fungerat som de ska, så det berodde nog inte på det!

2009-07-25 @ 03:51:06
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0