En bukett blommor

Herregud vad trött jag varit idag och när jag kom hem kunde jag inte få en fras ur en låt ur mitt huvud "i'm sick and tired of allways beeing sick and tired", var så passande för hur jag kände mig då och inte i en arg ton utan i en trött och uppgiven ton. Tänkte att det är det  enda jag ska skriva i min blogg idag.
I´m sick and tired of allways beeing sick and tired...

Men...så låg jag i soffan och vilade och tittade på tv och så slutade regnet och jag kunde höra hur fåglarna började kvittra och jag kände att jag var bara tvungen att ta mig ut i skogen. Det är så underbart när man kan känna sina känslor och faktiskt följer dem. Jag var verkligen sugen på att gå ut i skogen, jag hade lust!!
Promenerade iväg med vovven och in på en väg jag inte går på så ofta. Ju längre jag gick desto mer kunde jag känna. Det är helt fantastiskt att känna den frid och det lugn som det ger av att vara ute i naturen och bara andas, strosa, titta och lukta. Plockade en bukett ängsblommor och kände mig glad och lycklig över min strävan att hitta fina blommor utan att förstöra naturen. Känns som evigheter sedan som jag fick känna ett sådant lugn. Utan en massa tankar, frågor och ifrågasättande. Bara vara, andas, njuta.
Gick förbi en jättefin liten gård och började fantisera om hur det varit om jag bodde där, det var verkligen ett drömboende för mig, så lagom stort och romantiskt med röda rosor som klättrade upp på den vita stenfasaden och med en liten veranda. Såg en räv på åkern och ville bara vara kvar där i all evighet.
På vägen hem hälsade fåren i hagen mig med en massa bräkande och de sprang ikapp mig och Douglas. De var inte rädda för mig bara nyfikna. Tänk om jag kunde känna likadant inför livet, att inte vara rädd utan nyfiken.

Är helt slut och hoppas och tror på en god natt sömn.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad har hejhej för bloggadress? =)

2009-07-07 @ 05:21:35
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Tant Malin

Hejhej har så här:

http://patchamama.blogg.se

Det är som att hon tagit bort bloggen..... mysko?!

2009-07-07 @ 16:52:45
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0