Min lilla hund

Det är så mysigt nu när snön ligger. Allt blir så rent och all skit göms undan. Läser för tillfället Twillight-böckerna och det är så skönt att ha hittat några böcker igen som kan fängsla mig så som de gör. Allt annat försvinner och jag kan fantisera bort mitt liv för en stund.
Det som ändå är det som tar mest uppmärksamhet för mig just nu är min goa lille vovves vacklande hälsa. Får vara glad om jag får behålla honom till nästa år. Inte så att han lider nu men jag märker att han har det besvärligt när han ska gå upp för trappor eller resa sig och jag får hjälpa honom med balansen ibland. På dagarna går det bra då tänker jag inte så mycket på det för han är med överallt som vanligt och är sitt vanliga glada jag men på kvällen kommer tankarna och grubblerierna och ffa sorgsenheten över att han snart inte kommer finnas kvar. Då är det väldigt skönt att försvinna in i Edward och Bellas värld.

Kommentarer
Postat av: Tokerina

Vill önska dig en God Jul. Hoppas du får en skön helg!



Kram Tokerina

2009-12-21 @ 13:27:10
URL: http://tokerina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0