Saknad

Min fina fina bästa vän som träffat vad som verkar vara en riktig go kille, en "keeper". Är så glad för hennes skull. Men finner mig själv sitta här på fredagskvällen och sakna våra fredags-tvkvällar, ibland ihop men ofta var och en hemma hos sig men med luren klistrad till örat när vi skrattar eller bara sitter tysta ihop och kollar på något tv-program. Oftast med många sekunders fördröjning mellan hennes och min tv. Är jag enbart egoistisk som känner så och som saknar henne? Vet ju att jag kommer ha henne helt för mig själv imorgon. Som jag sagt innan har jag väldigt svårt för tillit och att öppna mig själv och jag tror att jag behöver den där kontinuiteten i relationer för att våga lita på någon och klara av att berätta även det som är jobbigt. Är så rädd att mista det med henne. Och det beror inte på henne för jag vet att hon finns där för mig om jag bara vågar ta språnget, det har hon sagt. Hoppas att jag vet det iaf. Det ligger hos mig och bara hos mig. Är så trött på att vara denna bittra, veliga, osäkra person som inte har energi eller motivation till förändring. Min senaste terapeut frågade mig flera gånger om jag verkligen ville ha förändring? Att min vilja inte skulle vara stark nog till att faktiskt må bättre. Vill inte tro att det är så. Men ibland känns det som om jag hela livet levt som det glada positiva energiska och duktiga tjejen som jag trott det förväntats av mig att vara medan jag egentligen är en lat negativ tjej med ett mkt mörkare inre än jag vetat om.

Kommentarer
Postat av: Pee

Tack för din fina kommentar, vad snällt av dig och vad glad jag blev!:)



Det är jobbigt det där med livet, och det jobbigaste är att ta tag i sig själv, tycker jag.

Det är så mkt lättare att bara följa med känslorna och agera utifrån dem, men kanske inte alltid det rätta, tvärtemot brukar det vara det jobbiga som är det rätta och lite efter det försöker jag leva, men det är långt ifrån enkelt och jag lever inte alls så jämt!

Jag jobbar mkt med mig själv och det är häftigt när det händer grejjer men till exemepl det där med kroppen och kontrollen är nog det sista jag kommer släppa.



Jag kommer läsa din blogg och hoppas på att du mår bättre hela tiden! :)

2009-04-18 @ 12:03:28
URL: http://a-dirty-pretty-thing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0