Gud

Läste i tretusenggr.blogg.se idag om hennes tankar kring tro och Gud. Hon skrev bla att det måste vara skönt att ha en tro så att man är tillfreds och har fått svar på alla sina funderingar. Tänk om det vore så. Anser mig själv vara troende men har en ganska komplicerad relation till Gud (eller andligheten eller vad man ska kalla det). Tillitsproblemen finns även där. Vill så gärna tro och kunna ge mig hän och lägga mitt liv i Guds händer. Men vad händer om jag skulle våga släppa taget och släppa in honom/henne/det/den i mitt liv och det visar sig att han/hon..inte finns eller ännu värre att jag inte är välkommen. Då står jag där ensam och besviken än en gång. Så jag kan väl kanske inte anse mig som troende men som sökande efter tro i alla fall. Hoppas och vill tro att det finns en förlåtande Gud som älskar oss alla precis som vi är, så som vi borde älska och förlåta oss själva. Men fasen vad svårt det är ibland. Tänk om man kunde förlåta sig själv för alla sina synder och verkligen bara älska sig själv för den man är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0