Må bra eller skaffa barn

Är det verkligen så att man måste välja medan att må bra eller skaffa barn? Känner mig så maktlös. Vill bara skrika åt läkarna att dra åt.... Men det kan jag ju inte för det finns ingen annanstans att vända sig. Ingen annan har tid heller. Känner mig som en paria som ingen vill veta av.

Pratade med en barnmorska idag som sa att hon har många patienter med ep som äter Lamotrigin genom graviditeten utan problem. Hon skulle prata med sin läkare och höra av sig. Kanske det finns lite hopp att jag kan få ngn hjälp där för just nu känns det hopplöst.

Kommentarer
Postat av: Anni

Hej vännen!
Klickade mig in här av en slump, så det var en överraskning att hitta nya inlägg från dig.
Det verkar ha hänt mycket bra i ditt liv, även om jag förstår att ni har en jobbig sits just nu. Jobbigt att du inte får någon bra hjälp från vården. Jag är ju lite insatt i epilepsi och jag vet att många kvinnor fortsätter med sina mediciner under graviditeten just för att risken för fostret är ännu större om de skulle få svåra anfall. Jag antar att man då gjort bedömningen att riskerna med medicineringen är ganska små. Men du måste förstås få prata med en "riktig" läkare om det här. Ring igen, tycker jag, och kräv att få hjälp.
Lycka till nu, med allt! (Min egen lilla bebis har hunnit bli 9 månader).
Kram!

Svar: Åh vad roligt att få höra ifrån dig Anni. Hade varit kul att få läsa din blogg igen om du fortfarande skriver. Kommer inte in som det är nu.Kram
Mig

2014-12-12 @ 08:44:04
URL: http://www.anniahven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0