gravid? nej :)

Borde vara glad just nu då jag inte är gravid som vi misstänkte men sitter uppe och kan inte somna om då jag har världens mensvärk. Har så jvla ont!!
Vi pratade lite fram och tillbaka om hur vi skulle göra om jag var gravid. Å ena sidan är jag trots allt 36 och man vet ju inte hur länge man kan få barn men å andra sidan är varken jag eller A mogna för barn tillsammans än efter att bara varit tillsammans i några månader. Sen är jag inte hundra på att jag vill ha barn och dessutom så läste jag bipacksedlarna på Zeldox och Lamotrigin och båda två kan ge missbildningar. Det var det som fick oss att bestämma oss för att ta bort det i så fall. Inte roligt men skönt att vi var överens och bestämt oss.
Men nu behöver vi inte tänka på att ta något beslut vilket givetvis är jätteskönt.
Ska börja försöka trappa ut Zeldoxen mer känns läskigt med dessa mediciner som kan påverka ett foster på det sättet. Lamotriginet gör dessutom att jag inte kan äta p-piller då de kan minska effekten av hormonella preventivmedel. Ska till gyn om en vecka för att prata om vad som skulle kunna passa mig.
Lutar väl åt spiral, någon som har erfarenhet av det?
 
Hoppas ni sover gott där ute,

Kommentarer
Postat av: Osynliga bekännelser

Jodå. Jag har haft spiral. Både koppar och hormon.
Det är ett bra preventivmedel. Men kopparspiralen ger väldigt riklig mens... Det är ju lite negativt.

2013-05-05 @ 17:09:00
URL: http://osynligabekannelser.blogspot.com
Postat av: Anni

Så skönt att det var falskt alarm, men jag kan ana en liten besvikelse också. Eller? Själv går jag med ständig bebislängtan samtidigt som jag känner att tiden håller på att rinna ut (är 39). Det finns en massa saker som talar emot ett tredje barn, men jag kan inte släppa tanken.
Förstår att du tycker det är läskigt med medicinerna. Känns det som det vore möjligt att trappa ut dem? Det går ju att byta ut mot "snällare" piller också, men jag förstår att du har prövat en del.
Kram

2013-05-05 @ 18:48:05
URL: http://www.anniavhen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0