2 av 7

Två dagars respit blev det denna vecka. 2 dagar av sju har jag inte hetsat eller kräkt. Känns inte som en stor triumf precis. Det värsta av allt är att jag verkligen har njutit av mitt destruktiva beteende. Njutit av allt jag tryckt i mig och njutit av att hänga över toalettstolen. Njutit av att kläderna suttit lösare och att jag kommit i "smal"-jeansen. Det gör det ju inte lättare att bli av med ett beteende när det ger så mkt tillfredsställelse.
 
Idag har varit en av de 2 fria dagarna och det känns helt ok, Njuter istället av att känna mig lugn i magen. Inte hungrig men inte mätt heller. Är det så här det ska kännas? Vill jag ha det så? Tankarna börjar fara igen och känner efter, är jag inte lite hungrig ändå? Måste jag inte äta något? Är det snart dags att äta? När är lagom att äta när jag åt lunch vid 2? Vad ska jag äta? Vad vill jag äta? Vad bör jag äta?
100 km i timmen i hjärnan och lugnet och njutningen är som bortblåsta.

Kommentarer
Postat av: Helle

Nog är det dubbelt det där... Ibland minns jag med ett halvt leende på läpparna hur oövervinnerlig jag kunde känna mig när jag var som smalast och kände att jag hade makten att kasta ut all äcklig mat ur min kropp igen. Att jag hade kontroll mitt i det okontrollerade kaos som bulimin förstås var mestadels. Men med ett halvår mellan nuet och min senaste kräkning har jag ändå inga planer på att återvända. Konsekvenserna är helt enkelt för stora.

Jag hoppas att nästa vecka åtminstone har omvänt förhållande vad gäller 2/7! Håller tummarna för dig.

Kram

2012-11-11 @ 18:27:38
URL: http://helleshorna.blogspot.se/
Postat av: Bundle

2/7 är bättre än 0/7, eller hur? Förstår dock din känsla. En bra kräkning känns konstigt nog alltid bättre, lite mindre ångest pga att man känner sig smalare. Om jag hetsäter en massa och inte kräks, blir ångesten långt mer än det dubbla. Inte konstigt att det är svårt att ta sig ur ett tillfredsställande beteende som du säger. Men i själva verket har det dock ännu fler biverkningar, och förhoppningsvis blir ett liv utan bulimin mycket, mycket mer givande i slutänden.

2012-11-11 @ 22:28:50
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.se/
Postat av: anni

Äs kan vara förförisk när hon visar den sidan till. Men vi känner ju baksidorna också. Önskar dig en bättre vecka nu!
Kram

2012-11-12 @ 07:52:39
Postat av: Osynliga bekännelser

Usch. Det pseudoerotiska förhållandet.
Men som sagt. Du klarade två dagar!
Kämpa på.

2012-11-13 @ 14:46:12
URL: http://www.osynligabekannelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0