Sluta med Zeldox

Bestämt mig att sluta med Zeldoxen. Den är, vad jag har förstått det som, mest för att dämpa maniska skov och hjälpa till med sömnen. Några maniska skov har jag inte och den hjälper mig inte ett dyft med sömnen.
Det som fått mig tänka i dessa banor är bla min psykolog men även att den är så vansinnigt dyr. Den kostar 1300:- i månaden och nu när mitt högkostnadeskydd gått ut så finns det inte i min budget att jag ska ha råd med det. Givetvis märker jag att jag mår skit av att inte ta den så får jag ju tänka om.
Lite läskigt att sluta med en medicin och inte veta hur man kommer reagera på det. Måste prova att sluta, måste ju kunna sätta in den igen om det går åt skogen.

Kommentarer
Postat av: sofia

Känner mig bara rätt less, när jag bett om det, tjatat, varenda gång... men inte fått det. bara "jaja, jag förstår" utan agerande. Orkar inte riktigt slåss för något som alltid bliv bortglömt.... Men det kommer säkert :)

2012-03-09 @ 11:28:42
URL: http://coconat.blogg.se/
Postat av: Hell

Hoppas det funkar bra utan Zeldox! En del mediciner är verkligen svinaktigt dyra i jämförelse med typ benzo (Iktoviril kostar väl ungefär en hundring för 150 tabletter). Cymbalta, Zyprexa och Voxra är också dyra, men det är väl så att ju nyare de är (och ju fler X, C och Z de har i namnet ;)), desto dyrare är de generellt.



Kram

2012-03-09 @ 12:36:11
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: anni

Nä, inga medeiciner i onödan. Det är dumt. Har du pratat med doktorn om hur du trapper ur på bästa sätt? Kram!

2012-03-09 @ 15:59:41
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0