en typisk dag i mitt liv

Känns lite lugnare idag. Förmiddagarna brukar vara lättare. Oron över allt som psykologen pratade om igår ligger kvar som en dimma som jag inte kan se igenom.
Pratade med en granne som är sjukskriven nu och som fått antidepp och hon mår mkt bättre. Glad för hennes skul, men VARFÖR KAN DET INTE BLI SÅ MED MIG OCKSÅ? Vill ju bara må bättre, vill ju bara kunna börja jobba, vill ju bara att något ska hända och inte att allt bara flyter på utan mening eller hopp för förbättring.

Är så uttråkad och vet inte vad jag ska göra om dagarna.
Går upp halv 9, promenerar med hunden, äter samma frukost(havregrynsgröt med proviva)varje dag, sitter en-två timmar vid ljuslampan och läser en bok. Och sen då, vad ska jag göra sen, är fortfarande mätt från frukosten? Ger mig iväg på promenad igen, kanske kör jag hemifrån men det är alltid riskabelt för då kan jag köra och handla något.
Hem igen och för det mesta illamående av hunger, äter fil med flingor och russin eller några leverpastejmackor, apelsin eller äpple till mellanmål innan tv'n börjar med top model och project runway, kl 18 middag i form av något jag har i frysen, idag blir det kokt lax med potatis, sås och ärter, i en ultimat värld äter jag sen en apelsin och till sist knäckemacka med leverpastej och rödbetor och ett glas mjölk till medicinerna kl 21.
Men oftast är tiden efter middagen och även före kantad av oro och snaskätande, inte tillräckligt för att kräkas men för mkt för att inte få obehag i kroppen.

Så ser min dag ut, varje dag eller iaf varje vardag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

låter väldigt likt mina dagar faktiskt...



Jodå, jag kollade upp sköldkörteln och enligt doktorn var det normala värden.



Kram!

2012-01-20 @ 14:33:47
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Bullen

Så såg mina dagar också ut ett tag. Det är knepigt det där, på ett sätt är det ju bra att man kan vara sjukskriven och försöka få ordning på livet - men samtidigt kan man ju behöva ha något att sysselsätta sig med. Man kan ju behöva rutiner för att må bra liksom.



Kan du inte få hjälp med sysselsättning från försäkrningskassan?



Kram!

2012-01-20 @ 15:08:00
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: sofia

Vad gör du om dagarna - har du någon form av sysselsättning?

På kvällen, tror du att du kanske äter för lite till middag? Om du lägger till lite kanske du känner dig mer "mätt och belåten" och därav kanske inte känner samma behov av att äta mer och börja hetsa?

(då vet du i alla fall att småätande inte har att göra med att kroppen fått för lite näring under dagen utan att det är något annat som utlöser hets)



2012-01-20 @ 17:08:44
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0