Stark och vacker

Sitter i soffan, eller snarare halvligger med två kuddar bakom ryggen, filt över fötterna och datorn i knät. Har släckt ner och har bara adventsljusstaken tänd och lite ljus. Mysigt men också lite vedmodigt. Skulle hellre vilja dela den här mysigheten med någon. Skulle kunna tända upp överallt och kanske jag då inte skulle känt mig så ensam och eländig som ikväll. Nej inte eländig men lite sorgsen. Hade jag kunnat hade jag fällt en tår eller två. Skulle verkligen behövt någon ikväll. Vet bara inte vem jag skulle kunna ringa, vet inte vad jag skulle säga. Bara konstatera att det suger att vara själv. Lyssnar på musik och blir ännu mer vemodig. Massor av starka vackra kvinnor som sjunger.
 
Gjorde en korkad grej när jag skrev till han på HP häromdan. Har haft lite ångest över att bilderna jag har där är ifrån i sommras och att jag gått upp sedan dess och skaffat lugg, rädd att jag inte ger en sann bild av mig själv. Iaf så skrev han att han sett på bilderna och att han tyckte jag var söt och undrade när de var tagna. Mitt svar blir då: Tack så mkt :), bilderna är från i somras, sedan dess har jag skaffat lugg och kanske gått upp något vinterkilo.
Vad skulle nu det vara bra för? Hade ångest över att han tyckte jag var söt(DÅ) och nu har jag ångest över att jag skrev det jag gjorde. Nu om något kommer han ju granska mig när vi ses och jämföra med bilderna på sidan. Suck, känns å ena sidan bra att jag skrev så så att han inte blir besviken samtidigt som jag blir besviken på mig själv att jag känner att jag ska be om ursäkt för mig själv. Men känner mig allt annat än stark och vacker.

Kommentarer
Postat av: Bundle

Vad mysigt du verkar ha det, skulle gärna dela det med dig, känner mig ensam jag med.

Känner igen det där du skriver. Man kan aldrig ta åt sig av komplimanger, varför är det så svårt för? Det är som om man tror att alla komplimanger riktade mot en själv bara är påhittade och då skyller man på något annat. Tex om någon nämner i en mening att jag är smal, så svarar jag alltid att:
-Nej det är jag visst inte, jag har gått upp si och så många kilon, punkt! Så onödigt, eller hur?

Mina bilder jag la upp på Match var äldre än dina, och på dem var jag både smalare och hade längre hår än vad jag har nu. Jag har också "varnat" de jag träffat om att jag har kortare hår, men inte sagt något om vikten och ingen har heller anmärkt något om detta. Några sa tom att jag såg bättre ut i verkligheten :) Så jag tror inte du ska oroa dig. Och om han är intresserad och vill träffa dig så tar han dig precis som du är, för det är precis så du ska vara. Vara du! Du är fin och alldeles speciell!

2012-12-02 @ 22:25:17
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.se/
Postat av: Anni

Det där låter som en typisk sak som framstår som värre än den är när man inte kan låta bli att tänka på det. Du har absolut ingen anledning att be om ursäkt för dig själv, lång därifrån. Men nu råkade du skriva något om att du förändrat ditt utseende och det är väl inget mer med det.
Kram!

2012-12-04 @ 14:23:50
URL: http://www.anniahven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0