Hemma idag

Hemma idag, med dåligt samvete som alltid. Sovit riktigt dåligt inatt och var inte människa att komma upp imorse. Drog mig iaf upp och tvättade, klädde mig och gick ut med vovven. När jag kom tillabaka och gjorde min gröt var det som om luften gick ur mig totalt och jag bestämde mig för att gå och lägga mig igen. Sov 3 sköna timmar och nu skulle jag ju kunna köra till jobb och jobba men vet inte om det är så bra idé. Får nog vara hemma resten av dagen iaf trots det dåliga samvetet och ångesten över att vara hemma och inte göra sin plikt.

Kommentarer
Postat av: Bundle

Hej! Det såg ut att gå framåt med dejten? Kändes det bättre?

Det kan ju vara så som någon tidigare skrev att det inte är rätt kille. Men ibland tror jag att man har för höga förväntningar, sån är jag iaf. Kärlek vid första ögonkastet eller passionerad förälskelse sker sällan, och kanske bara en gång i livet. Varför inte bara njuta lite av sällskap, lite närhet och mys med någon, utan att ställa så höga krav till en början. Bara flyta med och se var det landar. Vi behöver nog alla bekräftelse och närhet av en annan vuxen. Så vida det inte är så att personen i fråga känns helt motbjudande, men det brukar ju märkas relativt fort? Så ta det för vad det är just nu, flyt med och njut av en trevlig stund.
Och visst är ensamhetskänslan hemsk?
Massa kramar till dig!

2012-12-19 @ 13:01:53
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.se/
Postat av: Anni

Jag tycker inte att du behöver ha dåligt samvete, fast jag förstår precis hur du känner. Men en natts sömnlöshet kan ta knäcken på vem som helst och bättre stanna hemma, samla kraft och gå tillbaka till jobbet när du kan prestera för fullt i stället.
Får du något jullov?
Kram

2012-12-19 @ 18:20:58
URL: http://www.anniahven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0