awkward

Hade en trevlig kväll igår. Det enda är att det känns så jäkla krystat, jag tycker det är jättesvårt att prata, vet inte vad jag ska säga och får verkligen anstränga mig för att hålla en konversation.
Jag vill att det ska hända något i mitt liv, att jag ska göra saker med vänner, ha saker inplanerade men samtidigt vill jag inte göra något alls, det är så jobbigt att interagera med andra människor och jag känner mig så "awkward" och det gör att jag inte kan koppla av och faktiskt känna att det är roligt.

Har precis pratat med killen jag börjat dejta och det är likadant där, blir ett tråkigt samtal orkar bara inte bry mig och han är inte heller jättedrivande i samtalet och jag orkar inte föra samtalet vidare hela tiden. Vi ska träffas senare och ta en fika hoppas det känns lite mer lättsamt då.

S: Sett att du lösenordsskyddat din blogg, skulle gärna fortsätta läsa om jag får. Om du vill kan du skriva lösen här så tar jag direkt bort det.

Kommentarer
Postat av: Helle

Jag känner igen mig i awkwardkänslan... Ibland känns det som om jag är ett UFO och jag skrattar på konstiga ställen, berättar historier utan att komma fram till poängen och pratar om ingenting för att jag är så nervös. Glädjande nog börjat det gå bättre och jag är inte socialt inkompetent i grunden, men det gäller att härda ut när det mest känns fel och onödigt att umgås med andra.



Hoppas ändå att fikan blir trevlig, oavsett så är du modig som träffar honom och fortsätter umgås med andra, trots den där awkwardkänslan!



Kram

2012-04-22 @ 14:10:47
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Det känner jag igen! Men den där besvärade känslan kan ju också gå över när man lärt känna varandra bättre. Ställ inte för höga krav på dig själv, det är ju faktiskt även upp till honom att få samtalet att flyta.

Kram

2012-04-23 @ 09:22:30
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Linnea

En fråga bara. Varför har du valt att vara anonym? Är du rädd att någon ska hitta din blogg, eller känns det bara "skönt" att vara anonym och kuna skriva vad du vill och så? Du kan svara på min blogg om du vill :) Kram

2012-04-23 @ 16:37:34
URL: http://linneaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0