jobbansökan

Sitter och skriver på jobbansökan/intresseanmälan...brrrr...inte lätt...läskigt.
Hur gör man? Kommer inte ihåg, låter så himla formellt, inte personligt alls, hur ska jag kunna beskriva mig själv på ett bra sätt när jag inte vet vem jag är och när jag inte tycker om mig själv?

Lyckats äta 2 lingongrova med räkost och 2 glas mjölk ikväll och känner faktiskt att jag kommer behålla det, kände mig helt snurrig och som att hela sängen gungade innan jag åt men nu känns det bättre. Måste tillåta mig att äta lite även om det är svårt, men ingen hets idag iaf.

Tack för er stöttning, behövde det.
kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

SKITBRA jobbat med kvällsmålet!! Jag klarade samma sak igår (fasen vad bra) och du, vi behöver det verkligen...



Det här med jobbansökan är inte lätt, men mitt råd är att fokusera på det företag/den tjänst du söker till. Beskriv utifrån branschen och arbetsuppgifterna varför du passar för jobbet och hos dem.



Sen klart du alltid kan skriva något kort om personliga egenskaper och förmågor. Ofta kan man titta tillbaka på tidigare jobb och se vad man använde för förmågor där. Men du har ju intressen också (hunden, kören, eller hur?). Skriv med dem mot slutet i ditt personliga brev, det ger ju en extra hint om vem du är som person och vem arbetsgivaren får i personalen! Jag hjälper dig gärna mer om du behöver det då jag jobbar bl a med sådana här saker.



Lycka till, kram!

2011-05-25 @ 07:43:09
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

Hoppas det går bra med jobbansökan. Jenny kom med jättebra tips så jag har inget mer att komma med. Men kanske kan du be en vän om hjälp? Det är ofta lättare för andra att se ens bra sidor än det är för en själv (fr a när man inte mår bra).

Lycka till nu och var stolt över att du klarat en hel dag utan hets. Och det kommer att bli lättare och lättare ju fler de dagarna blir.

Kramar

2011-05-25 @ 09:08:48
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: lena

bra jobbat.. söka nytt jobb?? låter spännande...=) vad är det för typ av jobb?? kram

2011-05-25 @ 20:36:25
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: My

Åh, det är riktigt svårt det där med jobbansökan. Hoppas det löser, men det är svårt. skitsvårt. Bra råd de övriga läsarna kommit med och kanske något som du kan ta till hjälp?



Grattis till hetsfri dag också. Superbra:)



Kram kram!

2011-05-26 @ 18:55:16
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0