produktiv dag men inte tillräckligt

Sådana här dagar kan vara jättebra och är jättebra att ha ibland, får en himla massa gjort men ligger nu till sängs och är stressad över att dagen redan gåttt och att jag inte fått vilat tillräckligt och att det redan är söndag imorn och sen måndag och jag har inte fått vilat tillräckligt. Har fått en massa gjort hemma idag som sagt men är stressad över att jag inte pluggat tillräckligt. Fick nog till ca 2 timmar imorse men har dåligt samvete att jag inte gjort mer under dan.
Vaknade halv 8 imorse, gick upp för att mata vovve och kisar, kissa vovve och sen krypa ner till sängs igen. Men när jag var tillbaka i sängen kom jag på att jag kunde sätta på en maskin tvätt och kolla om dvd-spelaren verkligen var trasig, vilket den var. Tillbaka i sängen kände jag att jag inte var trött eller ens lite sugen på att dra mig en stund till så satte på datorn för att plugga lite. Kom upp ur sängen vid halv 11-11 nått, då magen skrek på mat och skinkorna värkte. In i duschen, frulle och så iväg för att köpa ny dvd, hittade en billig på rean och hittade lite annat på IKEA oxå.
Hem igen, hämta vovve och körde iväg till skogen för promenad där vi nästan gick vilse, hem igen för att ut och rida en sväng, hem igen och började diska, städa och fixa med nya dvd-spelaren+ klä om soffan.
7 hamnade jag i soffan med lite mat och sen har jag inte rest mig förrän nu för kvällsprommis med jycken och så nedkrypning i sängen.
Fortfarande uppjagad av denna dag som visst varit produktiv och det var jättebra att jag fick köpt ny dvd, hittade tyg till soffan och fick städat, men jag skulle ha hunnit med att plugga lite mer också så kan inte riktigt vara nöjd med dan ändå. Och imorn har jag lovat att åka hem till ma och pa, jättemysigt men det är så jobbigt när det händer saker hela tiden och när jag gör saker hela tiden. Får inte tillräckligt med återhämtning inför kommande vecka.
Gnäll gnäll gnäll, försöker känna mig nöjd över allt jag gjort idag men känner mest stress över det jag INTE gjort.

Kommentarer
Postat av: Anni

Vad duktig du har varit! Du har pluggat två timmar, bra! Du har gjort viktiga ärenden - bra! Du har städat och tvättat - bra! Du har gått med vovven - bra! Var nöjd över det.

Att känna stress över att inte ha hunnit vila ordentligt är nog det mest ovilsamma som finns, men jag känner väl igen den känslan. Tror du att du kan se besöket hos dina föräldrar som vilsamt? Du kanske blir bjuden på mat, då slipper du laga själv...

2011-01-30 @ 06:01:12
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vännen, du är inne på rätt spår: försök vara nöjd och glad över det du faktiskt gjorde (vilket var mycket mer än tillräckligt!). Vi är ju faktiskt inte det vi presterar, vi är mycket mer än så! Men trots det; bra jobbat och hade du bara vilat en dag så är det bra det också! kram på dig

2011-01-30 @ 06:24:35
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0