ångrar mig..kanske..förlåt lilla lyckopillret

Varför skaffade jag hund igen? Jag tar ju inte hand om henne som hon förtjänar. Orkar inte gå ut med henne och varje promenad är en kamp innan den blir av. Hon är helt fantastisk och alldeles ljuvlig men jag förtjänar henne inte, jag tar inte hand om henne tillräckligt och känner att jag blir irriterad av att hon finns och ställer krav, gör att jag måste ta mig upp ur soffan. Ibland orkar jag bara inte och då får jag så dåligt samvete och känner mig så usel som matte. Hon är ju mitt lilla lyckopiller men ibland önskar jag att jag aldrig skaffade henne. Blir nästan tårögd bara av att skriva det men det är så det känns just nu. Älskar ju det lilla livet men.....men...
Skäms för det jag skriver och föraktar mig själv för det, vill be henne om ursäkt men det förstår hon ju inte.
f'låt

Kommentarer
Postat av: Anni

Nej snälla, tänk inte så. Du förtjänar henne och hon förtjänar dig! Ja, det är ett stort ansvar att ha djur och ibland är det jobbigt. Men jag tror att det ansvaret är bra. Det blir en anledning att kliva upp på morgonen. Även om det tar emot att gå ut med henne så gör du ju det! Det är också bra. Frisk luft är bra!



Det är kanske en helt tokig jämförelse, men ansvaret för mina barn kan ibland kännas mig övermäktig och jag känner mig som världens sämsta förälder. Samtidigt är det för barben jag lever. Det är de som får mig att fungera, kliva upp, hämta, lämna, laga mat, läsa sagor... Utan dem skulle jag nog ha gett upp redan. Och djur är lite som barn. Utöver barnen är det nog kattorna som ger mig den lilla puff som håller mig ovanför vattenytan. Behåll ditt vitaminpiller, du behöver alla vitaminer du kan få nu!



Tack för din fina kommentar. Jag har tagit till mig dina ord och skall försöka.

2011-01-26 @ 09:48:55
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0