Budget

Sitter och gör en månadsbudget för att se hur mycket jag har råd att låna till bilköpet. Så kommer man då till posten mat.....hoppade över den så länge jag kunde men tills slut hade jag inget val, var tvungen att skriva nått. Tänkte först att jag ligger nog på ca 2000kr/mån i mat, tror det är ganska normalt för självhushåll om ändå lite i överkant. Sen började jag ransaka mig själv och nä får nog öka det till 2500 och tyckte ändå att jag då tog i. Så satte jag mig nu för att räkna efter hur mycket jag handlat i verkligheten :(, det blev betydligt mer, kollade tre olika månader och det låg mellan 2500-3000!!!!!! Fan också, får mig att må illa och vilja äta, äta, äta. Ska min ätstörning förstöra för mig än en gång.
Önskar att jag kunde göra som med mobilräkningen som blivit lite dyr nu i sommar att jag bara bestämmer mig för att nu får jag minska på mobilandet. Men funkar inte riktigt så med maten. Men måste ändå försöka, måste säga att det var ganska chockartat att inse hur mycket pengar det går till mat. Visste det var mycket men trodde inte det var närmare 3000 per månad. Det är jättemycket pengar.
Skit, känner mig ganska nedslagen just nu :(

Kommentarer
Postat av: Bullen

När jag var som sjukast lade jag 8000-9000 kr/månad på mat. Alltså i snitt 250-300 kr per dag på hetsätande! Givetvis blev jag skuldsatt upp över öronen, något annat hade man ju inte kunnat räkna med...



Bulimi ställer till det så fruktansvärt!

2009-09-06 @ 16:55:27
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0