Hemlösas dag

Det går inte så bra för mig just nu.
Hade så ont i magen innan idag så jag var tvungen att köra hem från en sak som jag åtagit mig att göra och sett fram emot. Stod ut ca 1 timme innan jag inte klarade mer. Provade att äta lite soppa innan jag körde men det gjorde bara att min mage gjorde ännu ondare och detta resulterade dessutom i att jag på väg hem var tvungen att köra av vägen och kräkas, så ont gjorde det. Men får skylla mig själv då jag hetsat och kräkt flera dagar i rad. Klart att magen tillslut slår bakut. Trots detta sitter jag nu i soffan och vill inget hellre än att gå på toan och göra min av med alla de många rostemackor med mkt smör, ost och honung jag tryckt i mig, trots min onda mage.
 
Borde dessutom fått mig en större insikt i dag och uppskatta mitt liv och mina möjligheter och min obegränsade tillgång till mat ännu mer då mitt åtagande var att jobba på hemlösas dag och möta alla dessa fantastiska människor som är så positiva och tacksamma. Ändå har jag totalt frossat i äckelmat och är på väg in på toan. Rest mig halvvägs redan nu med datorn i knät och bearbetar magen och tanken med sikte på toastolen.
 
Stod framåtlutad med håret bakåtstruket i ett diadem men sen gjorde jag inte mer, reste mig upp, släppte ner håret och är tillbaka i soffan igen. Inte lönt, har gått för lång tid sedan sista mackan, vet vilken hopplös kamp det hade blivit om jag försökt få upp denna degklumpen i magen. Mår sjuuuukt illa och föraktar mig själv men inte ikväll, straffar mig själv med min respektlöshet inför livet genom att inte tillåta mig att kräkas.
 
22:55
Nu känns det bra att jag inte kräktes.

Kommentarer
Postat av: Helle

Det låter tufft. Bra ändå att du valde bort att kräkas, även om det inte känns så just nu.

Kram

2012-11-17 @ 22:01:01
URL: http://helleshorna.blogspot.se/
Postat av: Osynliga bekännelser

Åh. Detta fängelse.
Hoppas du får permission några dagar. Det kan du nog behöva... Kram.

2012-11-18 @ 12:06:57
URL: http://www.osynligabekannelser.blogspot.com
Postat av: Anni

Vad fint av dig att ställa upp och göra en sådan sak. Tråkigt med alla omständigheter som fått dig att må dåligt. Vi satsar på en bättre vecka nu!
Kram

2012-11-19 @ 09:29:22
URL: http://www.anniahven.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej Linda, ja precis! Efter att ha varit beroende av hets och kräk så länge känns det som att jag är fri, äntligen!

Dock verkar det vara sämre med dig just nu? Jag har inte hängt med i svängen så regelbundet och vet inte hur din vardag ser ut för tillfället. Jobbar du eller vad gör du om dagarna? Kram Jenny

2012-11-20 @ 12:51:16
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0