Ville inte starta datorn idag

Ville nästan inte starta datorn av skam.
Haft en jobbig dag på jobb, har känt mig så stressad och pressad. Inte av någon annan än mig själv. Gick inte så bra, hade svårt en del av det jag skulle göra.
På väg hem kunde jag inte släppa tankarna på alla bullar, kladdkaka och kakor jag skulle äta. Tankarna och fantasierna gjorde mig lugn. Ringde T för lite stöttning att stå emot och det fungerade, jippie. Körde förbi affären på ren styrka, var så svårt. Kom hem åt lunch, smaskigt med lax, keso, avocado och go sallad. Blev mätt och gick ut på promenad.
Trodde verkligen att det blåst över för denna gång, men icke. Satte mig i bilen och körde till affären :( Lyckades hålla det till en kladdkaka och pyttelite godis. Men nu sitter jag här med magen full med kladdkaka, orkar inte ens ha dåligt samvete utan känner mig lugn. Önskar nu att jag köpt mer, skulle inte lagt tillbaka bullarna jag lagt i korgen.
Det hade varit lättare om jag aldrig ätit lunchen för det var den som hjälpte till att trigga igång allt. Hatar att bra mat ska ha den effekten men jag kan ju inte sluta äta, det är inget alternativ.

16:41
Nä kladdkakan hade ingen positiv verkan, nu sitter jag här med världens ångest och äckelkänsla över det men ska inte.

Kommentarer
Postat av: Helle

De där skamkänslorna får vi verkligen ta och jobba med båda två tror jag! Det är så lätt att vara missnöjd med det man inte klarade, även när man borde vara nöjd med det man faktiskt klarar. Jag tycker att du verkar ha klarat av grymt mycket den senaste tiden!



sv: Nej, som det ser ut nu blir det inte DS, men jag åker in om jag blir sämre. Det är fortfarande ngt av ett gränsfall.



Pepp och kram

2012-03-07 @ 17:46:05
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Du behöver inte skämmas för din sjukdom. Jag känner igen det där att reglera känslor av misslyckande med mat, eller uteslutande av mat. Men du behöver inte prestera perfekt på jobbet precis på en gång. Du arbetstränar! Och du behöver inte prestera perfekt med maten. Bara du fortsätter försöka. Jag tror på dig!

Ja, mäklarmötet var spännande, helst som vi inte har någonstans att bo om vi skulle få huset sålt...

Kram!

2012-03-07 @ 18:03:42
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: sofia

Känner igen mig massor. Du kämpar på stenhårt, det hörs. Ge aldriig upp! <3

2012-03-08 @ 03:13:52
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0