självförtroende som bortblåst

Känns bra när jag är på jobb, peppar mig och känner mig glad, jobbar på bra. Känns bra när jag kör därifrån sen börjar osäkerheten krypa på lite grann men är fortfarande hanterbar och jag kan fokusera på det positiva. Så kommer natten och drömmarna ochmorgonen då allt självförtroende är som bortblåst och det ända jag kan känna är ångest och oro i hela kroppen. Älter om och om igen allt jag kunde gjort bättre och allt jag borde klara av nu. Blir inte kvitt tankarna :( och det är nästan som om jag letar fram dem själv också.

Inget att göra idag dessutom, har städat och tvättar och ska till återvinningsstationen med saker. Men sen då? Alla vänner är upptagna med annat, lite rädd för mitt eget sällskap och vad det innebär. Tänkte åka iväg till en annan skog men i detta ruskiga väder känner jag inte alls för det, blir till att gå här hemma som vanligt. Visst e jag positiv idag...

Hade skickat ut en trevare till en kille på en dejtingsajt om promenad med hundarna men ångrade mig i samma stund. Varför gör jag så, nu har jag äntligen haft en bra vecka med flera orosmoment som löst sig. Varför försöker jag då fylla på med annat att oroa mig för. Han verkade dessutom måttligt intresserad och verkar ärligt talat lite tråkig. Så har iaf avstyrt det och det känns bra, får kanske bli en annan gång.

17:22
Är sååå trött, sitter i soffan överdäst efter alldeles för många bullar, choklad och pringles och klockan är bara 5. Orkar inte bry mig vill egentligen bara ha fler kanelbullar, 4 räckte tydligen inte. Åt en rejäl lunch men det hjälpte inte var bara tvungen idag, tvungen jag som inte har en krona över denna månad. Suck blir så trött.

Kommentarer
Postat av: Anni

Det där kunde jag ha skrivit. Det är som om vi finner någon slags trygghet i att trycka ner oss själva..? Hoppas dagen har blivit bra i alla fall! Själv har jag pluggat.

Kram!

2012-03-17 @ 17:20:26
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: S

Om vi bara kunde sluta leta reda på de där negativa tankarna om oss själva. Ja tror inte en sekund på att du gör ett dåligt jobb, ja tror inte att du ska brhöva göra mer än du gör nu. Vi måste lära oss acceptera att vi är BRA, förbannat jäkla skit bra är vi. <3



Vad har du planerat idag då? Ja tänkte titta på film, alltid bra när man behöver få tiden att gå. Annars kan du åka in till stan, ta med en bok och ta bara med pengar så det räcker till en kaffe. Alltid roligt att titta på folk och med en bok känner man sig inte lika ensam!



Ha en bra dag nu gumman.

Massa kramar

2012-03-18 @ 06:55:45
URL: http://fartenilivet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej gumman



Säger som Anni; det där kunde jag ha skrivit! De negativa tankarna som så ofta tar över, samt också det där om att när allt känns lite problemfritt en stund så söker man upp nästa problem att oroa sig över.



Klockrent!



Det är precis efter en sån grej man kan ta till DBT-färdigheten att "inte värdera/döma". Dvs att försöka att inte döma sig själv. För det blir liksom överdos med nedvärderande tankar om sig själv; först tänker man den negativa tanken (som bara DEN trycker ner en rejält i skosulorna) och DÄRPÅ dömer man sig själv för att man tänkte den första negativa tanken. osv osv.



En synnerligen ond spiral.



Och då är det verkligen lätt hänt att ta till en "väl beprövad metod" (en destruktiv sådan alltså) för att skjuta undan alla tankar. Och sen dömer man sig själv för det osv. hah! Det är ett ständigt spinnande hjul det där..



Tänker massa på dig!! kramar<3

2012-03-18 @ 07:34:57
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0