vill hetsa men är inte sugen...

Vill hetsa, det är det ända som fungerar, det enda jag vet fungerar när ångesten härjar. Men är inte sugen, inte sugen alls. Försöker i hjärnan fantisera om något som skulle kunna funka men det är ekande tomt. Visst är det en trevlig känsla men också frustrerande för vad ska jag då ta till när det är jobbigt, när jag e trött, när jag e törstig, när jag e glad, när jag e vad som helst? Konstigt...

Var i stallet innan idag men blir så stressad av det, fattar det inte. Innan har jag ju tagit mockning till hjälp att minska ångesten men nu blev det bara tvärt om. Mentalt helt slut efteråt och fick lägga mig och vila, låg i 2 timmar innan jag kunde röra mig igen. Skönt med vilan och det gjorde att jag kom i väg till skogen med vovven. Ska sen hem till ma och pa för ma har köpt en ljuslampa som vi ska ha tillsammans men jag ska få ha den nu. Visst är det gulligt av henne, det är ju inte så att jag behöver betala för den.

Har städat ut julen och ska göra en storstädning imorn, det behövs verkligen.

Känner mig inte så glad idag, jobbigt med mitt liv vet inte vad jag ska göra, vad det är för steg i livet jag ska ta nu.
Känner press från psykologen att något ska hända, något ska vara annorlunda. Hon föreslog att vi ska minska ner till en gång per vecka. Kanske är ok men känns ändå läskigt och som om jag är för frisk, utan att jag förstår det, för att träffa henna 2 gånger. Fast egentligen känns det ändå rätt ok, träffar ju sjukgymnasten också och jag kan ju inte träffa henne bara för att ha något att göra.

Men ska ju inte klaga

Kommentarer
Postat av: H (Bull & Jag)

Som jag känner igen mig! Jag kan sitta i timmar och försöka tvinga fram ett hetsätningssug (eller ett sug efter ngt "förbjudet" öht, så att jag ska få den fysiska impulsen att äta mer).



Vi "bordisar" går ju omkring med ett konstant svart hål i själen, den beryktade "tomheten" och hetsätning är nog en väldigt vanlig metod för att försöka täppa igen det här hålet. Man får försöka se det som en utmaning att hitta någonting nytt och nyttigare att fylla gapet med, men lätt är det sannerligen inte.



Kram

2012-01-13 @ 17:37:42
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Precis så känner jag också! Jag vill kunna visa upp resultat, visa att jag svarar på behandlingen. Men samtidigt fortsätter jag att älta samma saker om och om igen.

Så skönt att du fick chans att vila lite i alla fall.

Kram

2012-01-13 @ 20:52:08
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: My

Tittar bara in och säger nattis vännen <3

2012-01-13 @ 23:24:13
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Godmorgon. Hoppas du sovit gott inatt<3



Det här med att försöka framkalla ett sug till hets känner jag så otroligt väl igen. De hetsarna brukar man också ångra som mest. De känns så "onödiga" på något sätt.



Är din terapeut KBT-inriktad? Har du "hemläxor" att öva på eller hur ser det ut? Kramar

2012-01-14 @ 06:31:41
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: sofia

som jag känner igen det där--- har haft den känslan och dom tankarna på senaste nu. Otroligt skönt att inte känna suget eller kraften dra i en - men vad gör man i stället?

tomhet och rastlöshet. tristess. När man egentligen borde känna att guuud vad skönt, idag har jag tid för att göra lite vettigt, saker som jag behöver göra!



nu sitter jag och tänker ut vad dagen ska bestå av. Jag måste fila naglar och kanske har jag ro till att måla dom. Och så kommer dom dåliga tankarna -nej, fan vad tråkigt. kan jag inte få gå och äta istället?

2012-01-14 @ 08:31:54
URL: http://coconat.blogg.se/
Postat av: Osynliga bekännelser

Hm. Jag känner tvärtom. Lust till att hetsa. Men vill inte. Jag vet inte vad som är värst egentligen. Lite som att välja mellan pest eller kolera.

2012-01-14 @ 13:45:30
URL: http://www.osynligabekannelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0