neggo som vanligt, sååå trött på det

Var hos sjukgymnasten imorse, vet inte men tycker allt känns så meningslöst just nu. Det känns bra när jag är där men vad är egentligen meningen med det?
Sjukgymnasten, psykologen, psykiatrikern och medicinerna vad gör de för vilken nytta egentligen? Tänk så är vi/dom inne på helt fel spår. 
Det enda jag skulle önska är att inte behöva tänka på maten så konstant hela tiden, är så jäkla trött på att det tar upp hela mitt liv.
Är ännu mer trött på den här negativa inställningen jag har till allt. Allt kan vridas till något negativt, suck :(

Har lånat Mattilåtet och börjat läsa den, mkt klokt än så länge även om en del låter för bra för att vara sant. Som att kroppen ser till att man inte fortsätter gå upp i vikt att den redan bestämt sig vad som är den perfekta vikten för just min kropp. Men om det övergår till överätning och hetsätning utan kompensation då? Då går man ju upp i vikt. Och hur ska man undvika att det blir så, har ju varit där sååå många gånger förut när jag försökt sätta upp en kamp mot äs.

Ringde iaf arbetsplatsen innan idag men hon jag skulle prata med satt upptagen i telefon så hon ska ringa upp. Så jobbigt att inte själv ha kontrollen på när man ska prata. Hoppas hon ringer imorn.

Kommentarer
Postat av: Jenny

<3



Hoppas du får höra nåt från arbetsgivaren idag, skitbra att du ringde iaf!



Håller med dig om Mattillåtet; allt låter så bra och enkelt. Kanske att du kan försöka ta till dig det som är bra och inte tänka på det som kan gå åt h-e rent ut sagt?



Har samma erfarenheter som du beskriver. Man börjar överäta osv.

2012-01-31 @ 06:05:41
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kom åt enter-knappen innan jag var klar! haha. Men det jag ville säga var att eftersom vi har de erfarenheterna är man ju extra skeptisk med all rätt.. och rädd också.



Ibland önskar jag att jag vore yngre och lite mer naiv. Lättare att styra. När man levt längre är man också mer kritisk och har fler erfarenheter med sig. Man är inte lika lätt att "komma åt". Tycker inte du också så?



Kram på dig, ha en fin tisdag

2012-01-31 @ 06:08:23
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

Det där kunde jag ha skrivit. Vänder allt till något negativt - ja. Ständiga tankar kring mat - ja.

Min psykiater säger också så. Kroppen har en fast "friskvikt" som den strävar efter att nå. Men jag har väldigt svårt att tro på henne. Och hur skall man veta när man är där?

Kram

2012-01-31 @ 08:22:15
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: lena

Bra gjort att du ringde arbetsgivaren, ska hålla tummar o tår att det går bra för dig.. det är du värd.. Stor kram

2012-01-31 @ 10:35:37
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: A

Ibland kan det verkligen kännas så att det inte gör någon nytta, men det är bättre att ha dessa personer att gå till än att inte ha dem. Någon gång ska det väl göra nytta och antagligen skulle man må ännu sämre utan dem.

Kram!

2012-01-31 @ 21:15:02
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0