törstig

Idag går maten käpp rätt åt helvete!!!
Men jag vägrar kräkas, jag ska INTE.
Säger det och stoppar handen ännu längre ner i......godispåsen
Är så äckligt mätt efter allt godis och 2 semlor men slutar ändå inte äta.
Tror egentligen att jag är törstig.

Hade ett ganska nedslående möte med psykologen idag. Hon tycker inte vi kommer någon vart och att vi ska fundera på att se om det finns någon annan behandling som kan vara bättre för mig. Håller med henne men känslan av misslyckande och hopplöshet kommer ändå över mig.
Rädd för förändring och inför vad som ska komma och tänk om inte det heller hjälper.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej och god eftermiddag, sitter du också och tittar på Greys anatomy kanske..? :) Här börjar kvällslugnet lägra sig.



Jag tycker verkligen inte du ska ta åt dig av att din psykolog säger så (även om jag förstår så himla väl att du gör det..!). Jag tror faktiskt att HON känner att hon inte kan föra dig vidare och det är faktist bra med ombyte ibland för nya frågor och sätt att tänka.



Det är inte dig det är fel på Linda!! Och du ska inte känna sån press att du "måste bli frisk". ALLT är en process, det tar den tid det tar och det FÅR ta det. Du förtjänar den bästa vård som finns.



Kram<3

2012-01-16 @ 17:11:14
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag är mycket mer medveten nu än vad jag var innan dbt:n och att lära mig om mina känslor har också gjort att jag känner mig själv bättre. Jag har även gjort mastrodont-framsteg med maten (trots att det inte är det man i grund och botten jobbar med i DBT). Men det som är positivt ang den biten är att du förutom gruppkursen, har din individualterapeut där du jobbar med dina specifika svårigheter. Det är en omfattande och krävande behandling. Men den är värd det, utan den hade jag inte mått så pass bra som jag gör idag. Kram!

2012-01-16 @ 17:47:39
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jenny

Och ja förresten, det gick faktiskt jättebra idag. Jag är så lättad. Kram!

2012-01-16 @ 17:49:04
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

Förstår precis hur du känner dig. Det kanske kan vara bra med någon annan behandlingsform, men förändringar är ju så svåra! Jag inser att min tid med min psykolog håller på att rinna ut och det känns lite jobbigt. Samtidigt har jag ju gått hos henne i snart tre år(!) och jag tycker inte heller att jag kommit någonstans.

Kram på dig och så hoppas vi på en bra dag i morgon igen!

2012-01-16 @ 19:51:04
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0